Faceți căutări pe acest blog

Ruga 3

Allahumma innii as-aluka khaşiataka fi-l ghaibi ua-ş-şahadah,
ua asaluka kalimata-l-haqqi fi-r-ridaa ua-l-ghadab
ua as-aluka-l-qasda fil-ghina ual-faqr,
 ua asaluka na’iiman laa ianfad,
 ua as-aluka qurrata ’ainin laa tanqati’a,
 ua as-aluka-r-ridaa ba'ada-l-qadaa,
ua as-aluka barda-l-’aişi ba’dal maut,
 ua as-aluka ladz-dzata-n-naDZari ilaa uagihik,
 ua-ş-şauqa ilaa liqa’ak
fi ghairi darra'a mudirratin ua laa fitnatin mudillah.
Allahumma zaiin-na bi-ziinati-l-imaan
Ua gi’alnaa hudaatan muhtadiin.
O, Allah, în numele Cunoaşterii Tale a
celor nevăzute şi a puterii Tale asupra
Creaţiei, ţine-mă în viaţă atâta timp cât ştii
că viaţa este mai bună pentru mine şi ia-mă
dacă ştii că moartea ar fi mai bună
pentru mine. O, Allah, fă-mă să mă tem de
Tine fie în pustietate, singurătate, fie în
văzul lumii şi, îţi cer, să spun adevărul şi la
bucurie, şi la mânie. Îţi cer să mă faci
cumpătat în vreme de bunăstare, precum
în vreme de sărăcie şi îţi cer
binecuvântarea şi bucuria care să nu
înceteze niciodată. Îţi cer să mă bucur de
ceea ce Tu ai poruncit şi o viaţă bună după
moarte. Îţi cer din binecuvântarea de a
privi Faţa Ta şi dorinţa de a Te întâlni într-un
mod care să nu atragă după sine nici
nenorocirea care să cauzeze vreo daună,
nici încercarea care să cauzeze vreo
rătăcire. O, Allah, întrupează în noi
credinţa şi alătură-ne celor care călăuzesc
şi sunt bine călăuziţi.

Ruga 2

„O, Allah, Ţie ţi se cuvine toată slava,
Tu eşti Lumina cerurilor şi a Pământului şi
a tuturor celor ce se află în ele. Ţie ţi se
cuvine toată slava, Tu eşti Susţinătorul
cerurilor şi al Pământului şi al tuturor
celor ce se află în ele. Ţie ţi se cuvine toată
slava, Tu eşti Domnul cerurilor şi al
Pământului şi al tuturor celor ce se află în
ele. Ţie ţi se cuvine toată slava şi regatul
cerurilor şi al Pământului şi al tuturor
celor ce se află în ele. Ţie ţi se cuvine toată
slava, Tu eşti Regele cerurilor şi al
Pământului şi Ţie îţi aparţine toată slava.
Tu eşti Adevărul, făgăduinţa Ta e
adevărată, Cuvântul tău e adevărat şi Ziua
în care te vom întâlni e adevărată, Grădina
Paradisului e adevărată, şi Focul [Iadului] e
adevărat, şi profeţii sunt adevăraţi,
Muhammed e adevărat şi Ziua Judecăţii e
adevărată. O, Allah, Ţie m-am supus, şi în
Tine m-am încrezut, şi în Tine am crezut, şi
la Tine m-am întors cu căinţă, şi pentru
Tine m-am luptat şi la Tine m-am întors
spre judecată. Iartă-mă pentru păcatele pe
care le-am făcut şi pentru cele pe care le
voi face, şi pentru ce am ascuns şi pentru
ce am scos la iveală. Tu eşti Al-Muqaddim
[Cel care Înaintează pe cine Voieşte] şi Al-
Mu’akhkhir [Cel care Înapoiază pe cine
Voieşte]. Nu există altă divinitate în afară
de Tine, tu eşti Domnul meu, nu există alt
Domn în afară de Tine.”

Ruga 1

Allahumma baa’id beinii ue beina
khataaiaaia kamaa baa’adta beia-l-maşriqi
ual-maghribi.
 Allahumma naqqinii min
khataaiaaia kamaa iunaqqath-thaubu-l-abiadu
min-ad-danasi,
 Allahumma-ghsilnii
min hataaiaaia bi-th-thalgi u-almaa’i ua-l-baradi.

Subhaanaka Allahumma ua bi-hamdika
ua tabaarakasmuka ua ta’aalaa gedduka ua
laa ’ilaha ghairuka.

Uageahtu uagihia lilladzii fatara-s-samauaati
ual-arda haniifa, ua maa ana
minal-muşrikiin,
inna salatii, ua nusukii, ua
mahiaaia, ua mamaati lillahi rabbil-
’aalamin, laa şariika lahu ua bidzalika
umirtu ua ana minal-muslimiin. Allahumma
antal-maliku laa ’ilaha ’illaa anta. anta rabbi
ua ana abduka, zalamtu nafsii ua’ataraftu
bi-dzanbii faaghfir-lii dzunuubii geami’a,
’innahu laa iaghfiru-dz-dznuuba illaa anta.
Ua-hdinii li-ahsani-l-akhlaaqi, laa iahdii li-ahsaniha
illa anta,
uasrif annii seii-ahaa,la iesrifu anni seii-eha illa anta,
labbeika ua sa’adaika, ual-khaira kulluhu biiadiika,
ua şşarru leisa ileika.
ana bika ua ’ileika
tabaarakta ua ta’aaleita, astaghfiruka ua
atuubu ileika.



„O, Allah, îndepărtează de mine păcatele
aşa cum ai îndepărtat Rasaritul de Apus.
Curăţă-mă de păcate aşa cum un veşmânt
alb e curăţat de murdărie.
O, Allah, curăţămă de păcate cu zăpadă, apă şi grindină.”

„Cât de măreţ eşti Tu, O, Allah, şi Ţie ţi
se cuvine toată slava. Binecuvântat este
numele Tău şi măreţ este rangul Tău şi nu
există altă divinitate în afară de Tine.”

„Cu smerenie mi-am întors faţa catre Cel
care a creat cerurile şi Pământul şi nu mă
aflu printre cei care-I fac asociaţi lui Allah.

Cu adevărat, rugăciunea mea, jertfa mea,
viaţa mea şi moartea mea sunt pentru
Allah, Stăpânul lumilor, care nu are pe
nimeni egal;
aceasta mi-a fost poruncit şi eu
sunt dintre cei care se supun.
O, Allah, Tu eşti Stăpânul Absolut, nu există altă
divinitate în afară de Tine.
Tu eşti Domnul
meu şi eu sunt robul Tău.
Mi-am nedreptăţit sufletul, dar mi-am recunoscut
păcatele, aşa că iartă-mi toate păcatele,
căci nimeni nu iartă (păcatele) în afară de
Tine.
Condu-mă spre cele mai minunate
dintre virtuţi, căci nimeni nu mă poate
conduce spre ele în afară de Tine,
şi îndepărtează-mă de cele mai josnice dintre
însuşiri, căci nimeni nu mă poate
îndepărta de ele în afară de Tine.
Iată-mă, răspund chemării Tale, fericit să te slujesc.
Tot binele se află în mâinile Tale şi răul nu
vine de la Tine.
Exist prin voia Ta şi la Tine
mă voi întoarce. Slăvit şi Preamărit eşti Tu,
caut iertarea Ta şi mă căiesc la Tine.”

A face "dzikr" (a-L pomeni pe Allah) prin intermediul numelui de Allah

A face "dzikr" (a-L pomeni pe Allah) prin intermediul
numelui de Allah

O chestiune importanta referitoare la numele de "Allah" se refera la modalitatea corecta de a face "dzikr" adica de a-l pomeni pe Domnul si Stapanul nostru Cel Preainalt prin intermediul acestui nume.

Si exista numeroase evidente in acest sens, asa cum este mentionat si in cuvantul lui Allah:

„Ale lui Allah sunt numele cele mai frumoase! Chemati-L cu ele si depãrtati-vã de aceia care schimonosesc numele Lui! Ei vor fi rãsplãtiti dupã ceea ce fac!”
[Traducerea Sensurilor din Coran, Al-'Araf, 180]

Exista, insa, in cazul unor grupari deviante practici si maniere de a face "dzikr" (adica de a-l pomeni pe Allah) cu totul indepartate de ceea ce a fost consemnat in relatarile corecte despre profetul Muhammad ("sunnah sahihah") – Pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra sa!

Si dintre acestea, o atentie deosebita trebuie data feririi de acele practici deviante care presupun pomenirea lui Allah formand grupuri si repetand numele de "Allah" in nenumarate randuri si in graba, pana cand la un moment dat nici nu se mai intelege ce spun si isi insotesc aceste practici de sunete de tobe si trambite… astaghirullah (Allah sa ne ierte). Ii cerem lui Allah sa ne tina departe de ratacire si sa ne lumineze inima cu lumina credintei si sa ne intareasca pe calea cea dreapta, Calea care ne poate conduce spre Rai, cu voia lui Allah.

Si ei cred ca prin aceasta practica un act de adorare, ca il pomenesc pe Allah, dand curs de fapt la acte departate de ceea ce ne-a fost transmis de nobilul nostru profet, Muhammad (Pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra sa!), pentru ca nu exista nici o relatare care sa indice faptul ca acesta ar fi obisnuit sa repete numele de "Allah" singur, in forma individuala, in nenumarate randuri, facand astfel "dzikr".

Ci, dimpotriva, toate pomenirile existente in relatarile corecte despre profet (Pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra sa!) indica rugi si pomeniri in urmatoarea forma, asa cum a fost relatat in ahadis sahihah:

Trimisul lui Allah (Pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra sa!) a spus: "Cine a spus: "Subhan Allah ua bi-hamdihi" ( "Slava si lauda lui Allah") de 100 de ori intr-o zi, i-au fost sterse pacatele sale, chiar si daca ar fi fost (numeroase) cat spuma marii."

Si, de asemenea, a spus profetul (Pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra sa!): "(Sunt) doua cuvinte usoare (de spus) pentru limba, grele pe cantar, iubite de Cel Milostiv: "Subhan Allah ua bi-hamdihi, subhan Allah Al-'Adzim" ("Slava si lauda lui Allah, slava lui Allah Cel Preamaret").

Si a mai spus (Pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra sa!): "Cele mai placute vorbe lui Allah, sunt patru, nu are importanta cu care dintre ele ai inceput : "subhan Allah" (slava lui Allah), si "alhamdulillah"  (lauda lui Allah), si "la ilaha illa Allah" (nu exista alta divinitate in afara de Allah) si "Allahu akbar" (Allah este Cel mai Mare").

Aceasta este maniera in care profetul Muhammad (Pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra sa!) ne indruma sa il pomenim pe Allah si nu exista nici o relatare despre acesta ca l-ar fi pomenit pe Allah repetand numele de "Allah" singur, individual.

Semnificatia numelui de (Allah)

Si pentru ca acum stim ca cel mai maret dintre preafrumoasele nume ale Domnului si Stapanului nostru este tocmai numele de "Allah", sa vedem ce cum poate fi explicate semnificatia acestui nume – ce inseamna "Allah"?
Primul aspect implicat de numele de Allah este ideea de Unicitate a lui Allah intr-o forma perfecta, absoluta – "hua allahu alldzi la ilaha illa hua" – "El este Allah in afara de care nu exista alti dumnezei".
De asemenea, ALLAH este CEL MAI RENUMIT DINTRE NUMELE DOMNULUI NOSTRU, CEL PREAINALT
Toti oameni, indiferent de culoare, nivel de cunoastere, limba, origine stiu ca numele de "Allah" este atribuit Domnului tuturor lumilor,  Creatorul cerurilor si al pamanturilor, Cel care da viata si da moarte; El este Domnul tuturor si Stapanul lor si ei nu sunt in discordanta in privinta faptului ca prin acest nume este vizat acest "denumit", si atribuirea numelui de "Allah" Celui care detine aceste calitati si atribute le este mai clar lor decat orice nume cu care ar fi fost numit vreodata oricare dintre cei denumiti.
Si au fost de parere oamenii de stiinta in islam cum ca cel mai renumit nume al Domnului si Stapanitorului nostru este tocmai numele de "Allah", si el este cel mai des intalnit in pomeniri si rugi; si el a fost pus in fruntea tuturor celorlalte nume, si acestuia i-a a fost destinat cuvantul devotiunii absolute; si prin intermediul lui se face marturisirea de credinta; si a devenit astfel parte simbol; si el este un nume interzis creatiilor Sale, nu se numeste cu el vreuna dintre creatiile Sale si nu este nimeni in afara de El, Preaslavitul si Preainaltul chemat cu acest nume."

IN PRIVINTA ORIGINII NUMELUI DE "ALLAH" SE CONSIDERA CA ACESTA ESTE UN SUBSTANTIV DERIVAT din cuvantul (" 'ilah" = divinitate), care indica detinerea calitatatii de "a fi adorat", putandu-se spune astfel ca " 'ilah" este Allah Cel Preainalt si orice altceva a fost luat de catre necredinciosi ca si "obiect al adorarii", ca "adorat".
 Pluralul cuvantului "ilah" (divinitate) este "alihah" (divinitati / zei) si are sensul de idoli, numiti astfel datorita considerarii, in mod eronat, a faptului ca ei merita sa fie adorati  si numele lor urmeaza ceea ce se presupune despre acestia, adica stereotipurile, atributele si calitatile care le sunt atribuite de catre cei care ii adora, si nu ceea ce ei insisi detin; si aceasta pentru ca, asa cum bine stim, ei nu detin nici o putere nici asupra lor insile si nici asupra celor care ii adora, Slava lui Allah Unicul demn de a fi adorat si Cel cu putere peste toate.  
Si astfel, orice altceva este adorat in afara lui Allah prin rugi, cerere de ajutor, jertfe, juraminte s.a.m.d. este considerat o "divinitate", DAR, orice adorare este greseala si deviere in afara adorarii lui Allah Cel Preainalt si Preaslavit, Unicul demn de a fi adorat.
Si a spus Allah Preainaltul:
وَإِلَـٰهُكُمۡ إِلَـٰهٌ۬ وَٲحِدٌ۬‌ۖ لَّآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلرَّحۡمَـٰنُ ٱلرَّحِيمُ
163. Domnul vostru este un Domn Unic. Nu existã divinitate în afarã
de El. El este cel Milostiv, Îndurãtor [Ar-Rahman, Ar-Rahim].
(Baqara,163)
 ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ
2. Allah! Nu existã altã divinitate în afarã de El, Cel Viu [Al-Hayy], Cel
Vesnic [Al-Qayyum]
(Imran , 2)
قُلۡ إِنَّمَا يُوحَىٰٓ إِلَىَّ أَنَّمَآ إِلَـٰهُڪُمۡ إِلَـٰهٌ۬ وَٲحِدٌ۬‌ۖ فَهَلۡ أَنتُم مُّسۡلِمُونَ
108. Spune: „Mi s-a revelat mie cã Domnul vostru este un Domn
unic! Oare voi sunteti supusi vointei Lui [musulmani]?”
 (Al-'Anbi'a, 108)
أَمۡ كُنتُمۡ شُہَدَآءَ إِذۡ حَضَرَ يَعۡقُوبَ ٱلۡمَوۡتُ إِذۡ قَالَ لِبَنِيهِ مَا تَعۡبُدُونَ مِنۢ بَعۡدِى قَالُواْ نَعۡبُدُ إِلَـٰهَكَ وَإِلَـٰهَ ءَابَآٮِٕكَ إِبۡرَٲهِـۧمَ وَإِسۡمَـٰعِيلَ وَإِسۡحَـٰقَ إِلَـٰهً۬ا وَٲحِدً۬ا وَنَحۡنُ لَهُ ۥ مُسۡلِمُونَ
133. Sau ati fost voi martori când a venit moartea la Iacob, atunci
când el i-a întrebat pe fiii lui: “Pe cine veti adora voi dupã moartea
mea?” si i-au rãspuns ei: “Voim sã-l adorãm pe Domnul tãu si pe
Domnul pãrinþilor tãi Avraam, Ismail si Isaac(95), pe Domnul cel Unic.
Noi numai Lui îi vom fi supusi [musulmani]!”
 (Baqarah, 133)
In ceea ce priveste explicarea derivarii substantivului propriu "Allah" din cuvantul " 'ilah" aceasta este o chestiune de vocabular in limba araba si presupune urmatoarele: din cuvantul de origine "al-'ilah", s-a anulat "hamzat al-qata'a" de la inceputul cuvantului " 'ilah" pentru a se usura pronuntia, iar cei doi de "lam" care erau despartiti initial de "hamzet qata'a" s-au asimilat unul intr-altul, formandu-se astfel cuvantul "Allah", cu sensul de "divinizat", adica "cel care este adorat, indreptatit a fi adorat, Il adora creatiile Sale si Il divinizeaza, prin supunere si adorare.

Si ALLAH ESTE CEL ADORAT INTRU DREPTATE, NU EXISTA ALTA DIVINITATE IN AFARA DE EL SI NICI DOMN ASEMENEA LUI
Si ("la ilaha illa Allah") cuvantul de "tauhid", formula unicitatii, si cuprinde in ea toata religia / toate prescriptiile religioase cu care au venit toti profetii de la Allah; si acestea sunt cele mai marete cuvinte care au coborat de la Allah, si ele contin adevarul absolut si, prin ele, oamenii s-au distins unii de altii, si unii au devenit dreptcredinciosi, iar altii necredinciosi, si unii au devenit mai buni si altii rai, si ea este totodata indiciul pentru obligativitatea considerarii Unicitatii lui Allah. Si a spus Preainaltul:
قُلۡ أَىُّ شَىۡءٍ أَكۡبَرُ شَہَـٰدَةً۬‌ۖ قُلِ ٱللَّهُ‌ۖ شَہِيدُۢ بَيۡنِى وَبَيۡنَكُمۡ‌ۚ وَأُوحِىَ إِلَىَّ هَـٰذَا ٱلۡقُرۡءَانُ لِأُنذِرَكُم بِهِۦ وَمَنۢ بَلَغَ‌ۚ أَٮِٕنَّكُمۡ لَتَشۡہَدُونَ أَنَّ مَعَ ٱللَّهِ ءَالِهَةً أُخۡرَىٰ‌ۚ قُل لَّآ أَشۡہَدُ‌ۚ قُلۡ إِنَّمَا هُوَ إِلَـٰهٌ۬ وَٲحِدٌ۬ وَإِنَّنِى بَرِىٓءٌ۬ مِّمَّا تُشۡرِكُونَ
19. Spune: “Cine este cu cea mai mare mãrturie?” Spune: “Allah! El
este Martor între mine si între voi si mie mi-a fost revelat acest Coran,
pentru ca sã vã previn cu el pe voi si pe aceia la care va ajunge”.
si oare voi mãrturisiti cã alãturi de Allah mai sunt si alti dumnezei?!
Spune: “Nu mãrturisesc!” Spune: “Numai El [este un singur Dumnezeu]
si eu nu recunosc asociatii pe care îi faceti voi [lui Allah]!”.
 ('An'am, 19)
ٱتَّبِعۡ مَآ أُوحِىَ إِلَيۡكَ مِن رَّبِّكَ‌ۖ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ‌ۖ وَأَعۡرِضۡ عَنِ ٱلۡمُشۡرِكِينَ
106. Urmeazã ceea ce ti-a fost revelat de cãtre Domnul tãu. Nu
existã altã divinitate în afara Lui! si nu-i lua în seamã pe cei care-I fac
asociati!
('An'am, 106)

Si semnificatia formulei ("La ilaha illa Allah" – nu exista alta divinitate in afara de Allah) in versetul 255 din Surat Al-Baqara induce, de asemenea ideea potrivit careia El este Unicul indreptatit intru a fi adorat, fara de altii, si nu este indreptatit intru aceasta altcineva in afara lui Allah, si tot ceea ce oamenii ar adora in afara Sa dintre "divinitati", aceasta este greseala si deviere.
Si din vremuri indepartate si pana in prezent oamenii adora luna si soarele si idolii si focul si stelele si copacii si pietrele si toate acestea sunt greseala si deviere, si aceasta pentru ca toate aceste "obiecte ale adorarii" nu detin in natural or nimic din ceea ce presupune atributele divinitatii, si nici nu se pot constitui ca "Domn" sau "Stapan".
Si doar Allah, Unicul, este Cel care detine aceste partcularitati, si care-L fac Unica Divinitatea adorata intru dreptate.
Si a fost consemnat aceasta "indreptatire" a lui Allah Preaslavitul si Preainaltul intru adorare in ayat al-kursy (versetul Tronului, Surat al-Baqara:255) prin specificarea calitatilor decurse din atributul divinitatii; si El este Cel Viu, Cel Vesnic, care, in virturtea perfectiunii si a absolutului modalitatii Sale de existenta si a vesniciei Sale, nu Il cuprind nici atipirea si nici somnul, si El este Atoatestiutorul, Stapanitorul cerurilor si al pamantului, Cel care, numai prin ingaduinta Sa, poate cineva mijloci la El, si El este Cel care stie ce se afla in fata si in spatele creatiilor Sale, si nu pot pricepe nimic din stiinta Sa, decat ceea ce El vrea, Tronul Sau se intinde peste ceruri si peste pamant , si nu-I este grea pazirea lor, si El este Preainaltul, Maretul. Slava lui Allah.
==
Si Allah se face cunoscut supusilor Sai prin numele de Allah in nenumarate randuri, si dintre acestia profetul Sau Moise (Pacea lui Allah fie asupra sa!) atunci cand a fost trimis la poporul sau pentru a le vesti Calea cea dreapta.
Si intr-o noapte intunecata si rece, pe cand era Moise – Musaa (Pacea lui Allah fie asupra sa!) pe drumul sau de intoarcere spre Egipt, a vazut in departare, in apropierea Muntelui Tur un foc, de care s-a apropiat, asa cum Allah Preainaltul aminteste in Cartea Sa:
فَلَمَّآ أَتَٮٰهَا نُودِىَ مِن شَـٰطِىِٕ ٱلۡوَادِ ٱلۡأَيۡمَنِ فِى ٱلۡبُقۡعَةِ ٱلۡمُبَـٰرَڪَةِ مِنَ ٱلشَّجَرَةِ أَن يَـٰمُوسَىٰٓ إِنِّىٓ أَنَا ٱللَّهُ رَبُّ ٱلۡعَـٰلَمِينَ
30. si când a ajuns la el, a fost strigat din partea dreaptã a vãii,
dinspre pomul din locul binecuvântat: “O, Moise! Eu sunt Allah,
Stãpânul lumilor!
(Al-Qasas, 30)
Si
وَأَنَا ٱخۡتَرۡتُكَ فَٱسۡتَمِعۡ لِمَا يُوحَىٰٓ
إِنَّنِىٓ أَنَا ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّآ أَنَا۟ فَٱعۡبُدۡنِى وَأَقِمِ ٱلصَّلَوٰةَ لِذِڪۡرِىٓ )
13. Eu te-am ales, deci ascultã la ceea ce ti se reveleazã!
14. Eu sunt Allah si nu existã altã divinitatea în afarã de Mine! Asadar,
venereazã-Mã si împlineste Rugãciunea [As-Salat], pentru pomenirea
Mea!
( Ta-ha, 13,14)  
Si s-a facut Allah cunoscut profetului Sau (Pacea lui Allah fie asupra sa!) prin aceea ca El este Domnul lumilor si El, Unicul, este Cel adorat intru dreptate, si unicul demn de a fi adorat.
Si astfel s-a facut Allah cunoscut supusilor Sai si prin Cartea pe care a pogorat-o robului Sau Muhammad (Pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra sa!), si dintre aceasta ceea ce a venit in deschiderea celui mai maret verset al Coranului (asa cum a fost denumit "versetul Tronului" – Surat al-Baqara,255) care incepe cu "Allahu la ilaha illa hua" – "Allah, nu exista alta divinitate in afara de El".

Si pentru a-l ruga si implora si praslavi pe Preainaltul si Unicul nostru Domn, cel mai frecvent este folosit insusi numele de ALLAH
Si cel mai des in efectuarea rugilor se foloseste termenul (in limba araba) de "allahumaa", care de altfel inseamna "ya Allah", adica (in limba romana) "O, Allah", si de aceea acest termen nu se foloseste decat in forma vocativa, imperativa, in formularea unei cerinte. Si astfel, nu se va spune (in limba araba) – "Allahumma Ghafur, Rahim…" (in limba romana – "o, Allah, Iertator, Indurator"), adica fiind urmata de unul dintre numele sau atributele lui Allah, ci va fi urmata de o cerinta (in limba araba) " allahumaa 'ighfir ly ua-rhamny" (in limba romana – "o, Allah, iarta-ma si indurate de mine.." ).
Si dintre rugile ce pot fi intalnite in textele coranice ca incepand cu termenul "allahumaa", ruga profetului Isus – 'Isa (Pacea lui Allah fie asupra sa!), care spunea:
الَ عِيسَى ٱبۡنُ مَرۡيَمَ ٱللَّهُمَّ رَبَّنَآ أَنزِلۡ عَلَيۡنَا مَآٮِٕدَةً۬ مِّنَ ٱلسَّمَآءِ تَكُونُ لَنَا عِيدً۬ا لِّأَوَّلِنَا وَءَاخِرِنَا وَءَايَةً۬ مِّنكَ‌ۖ وَٱرۡزُقۡنَا وَأَنتَ خَيۡرُ ٱلرَّٲزِقِينَ
114. Atunci a zis Isus, fiul Mariei: "O, Allah, Stãpân al nostru!
Coboarã-ne nouã o masã servitã din cer ca sã ne fie nouã sãrbãtoare -
pentru cel dintâi si pentru cel din urmã dintre noi - si semn de la Tine!
si blagosloveste-ne pe noi cu cele de ospãt, cãci Tu esti Cel mai bun
dintre cei care hrãnesc!".
 (A-Ma'ida, 114)
Si cuvantul celui Preainalt:
قُلِ ٱللَّهُمَّ فَاطِرَ ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضِ عَـٰلِمَ ٱلۡغَيۡبِ وَٱلشَّہَـٰدَةِ أَنتَ تَحۡكُمُ بَيۡنَ عِبَادِكَ فِى مَا كَانُواْ فِيهِ يَخۡتَلِفُونَ
46. Spune: “O, Allah, Creator al cerurilor si al pãmântului, Cunoscãtor
al celor nevãzute si al celor vãzute, Tu judeci între robii Tãi,
asupra celor în care ei nu se înteleg!”.
(Az-Zumar, 46)
Si:
قُلِ ٱللَّهُمَّ مَـٰلِكَ ٱلۡمُلۡكِ تُؤۡتِى ٱلۡمُلۡكَ مَن تَشَآءُ وَتَنزِعُ ٱلۡمُلۡكَ مِمَّن تَشَآءُ وَتُعِزُّ مَن تَشَآءُ وَتُذِلُّ مَن تَشَآءُ‌ۖ بِيَدِكَ ٱلۡخَيۡرُ‌ۖ إِنَّكَ عَلَىٰ كُلِّ شَىۡءٍ۬ قَدِيرٌ۬
26. Spune: “O, Doamne, Stãpân peste toate! Tu dai stãpânirea aceluia
care voiesti Tu si iei stãpânirea de la cel care voisti Tu. Tu îl
cinstesti pe cel care voiesti Tu si îl umilesti pe cel care voiesti Tu. În
mâna Ta se aflã Binele si Tu esti Cel care are putere peste toate.
(Al-Imran, 26)

Si exista ahadis sahihah (hadisuri corecte) despre profetul Muhammad (Pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra sa!) care obisnuia in nenumarate randuri sa-l roage pe Allah prin folosirea termenului de "allahumaa" si dintre acestea:
A fost relatat de Ibn  'Abas (Allah sa fie multumit de el!) cum ca profetul lui Allah (Pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra sa!) obisnuia sa se roage spunand: "O, Allah ("allahumaa") pune in inima mea lumina, si in dreapta mea lumina si in stanga mea lumina si dedesubtul meu lumina si inaintea mea lumina, si da-mi mie lumina." (consemnat de Bukhary)
Sa luam aminte de la profetul lui Allah (Pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra sa!) si sa invatam sa-l chemam pe Allah rugandu-L si implorandu-L cu cel ma imaret dintre numele Sale, cu care daca L-ai rugat iti va raspunde, iar daca I-ai cerut iti va da.
O, Allah, fa-ne pe noi dintre cei carora le raspunzi rugilor in forma care aduce Multumirea Ta,  si fa-ne pe noi, o, Allah, dintre cei bine-calauziti, si fa-ne pe noi, o, Allah, dintre cei pe care-i vei binecuvanta cu cele mai inalte trepte ale Raiului. Amin.