Faceți căutări pe acest blog

Allah – Al-Hayy Al-Qayyum - Cel Viu, Cel Vesnic si Atotputernic (pe marginea unei lecturi a sheikhului Muhammad Yaqoob -1)

Dragi surori intru Allah, in aceasta intalnire, in sha Allah (cu voia lui Allah!),vom adanci semnificatia numelor lui Allah – Al-Hayy Al-Qayyum, pe marginea unei deosebite lecturi a cunoscutului sheikh Muhammad Yaqoob, din care vom spicui in cele ce urmeaza.
Isi incepe sheikh Muhammad Yaqoob discursul sau asupra semnificatiei acestor preafrumoase nume ale Domnului nostru, Allah, spunand…
Dragii mei, inainte de toate, cu adevarat eu va iubesc de dragul lui Allah si ma rog lui Allah sa ne adune in virtutea acestei iubiri sub umbra Sa in Ziua Judecatii, in ziua in care nu exista alta umbra decat umbra Sa. O, Allah, fa toata cunoasterea noastra dreapta si fa-o numai Tie devotata ! Amin!
Uneori isi doreste omul sa aiba alaturi de el alti oameni, simte aceasta nevoie. Si este si exemplul unui frate care a mers la doctor sa faca o radiografie la cap si spunea ca, dintre ceea ce l-a durut cel mai tare in aceasta situatie a fost aceea ca nu a avut pe nimeni alaturi de el…ca a trebuit sa mearga singur…Si sunt momente in care omul simte ca are nevoie sa fie cineva alaturi de el…si cred ca printr-una dintre acele zile trecea acest frate…Si l-a schimbat aceasta putin… s-a intors la serviciul sau, dupa ce, in prealabil, il lasase, si aceasta doar pentru a simti ca, cineva… este alaturi de el…si pentru ca, atunci cand va mai fi iar in situatia de a merge la doctor, sa poata gasi imprejurul lui 10 sau 20 sau 50 de oameni care sa poata fi alaturi de el….
Si pentru aceasta, studiul si cunoasterea numelor si atributelor lui Allah poate fi un factor favorizant in ameliorarea acestei nevoi de ceilalti pe care o simtim uneori.
Si aceasta pentru ca cel care il cunoaste cu adevarat pe Allah, nu isi doreste sa fie alaturi de el nimeni… nimeni altcineva in afara de Allah, Preaslavitul si Preainaltul…
Si gasirea, si cunoasterea, si intelegerea, si simtirea semnificatiilor numelor lui Allah te face sa simti astfel….
Si acolo…nume si atribute ale lui Allah care te fac sa iti constientizezi limitele pe care tu le ai si sa le recunosti si sa te opresti la acestea…si acolo si alte nume ale lui Allah care te fac in unele situatii sa-ti intaresti inima si sa fii mai puternic…si asa mai departe dintre semnificatiile numelor si atributelor lui Allah…
Si pentru aceasta, una dintre temele de cercetare ale invatatilor in islam a fost tocmai aceea daca ne este permis sa favorizam / sa distingem unele dintre numele lui Allah in raport cu altele… Oare ne este este permis noua sa consideram ca unele dintre numele lui Allah sunt "favorizate" in raport cu altele…sau toate sunt la fel, pentru ca…in esenta, toate sunt numele lui Allah Preaslavitul si Preainaltul?
Cu privire la aceasta, sunt unii invatati in islam care au negat aceasta posibilitate, de a favoriza unele dintre numele lui Allah in raport cu altele, si dintre acestia Imam Malik; insa majoritatea a optat pentru opinia conform careia este posibila favorizarea anumitor nume ale lui Allah in raport cu altele, daca exista evidente concludente in acest sens. Si ne este cunoscuta deja relatarea despre profetul Muhammad (Pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra sa!) care a auzit un om facand o ruga si a spus ca el, cu adevarat, s-a rugat cu numele lui Allah cel mai maret, cu care, daca I te-ai rugat iti va raspunde si daca I-ai cerut iti va da…
Si spune Sheikh Muhammad Yaqoob… de ceva vreme vreau sa vin si sa va intreb: "Voi in compania caror versete din Nobilul Coran traiti in aceste zile?" - Uneori citim Coran si ne capteaza atentia un anumit verset…si traim in compania lui, in lumina semnificatiei lui o zi sau doua, sau o saptamana, sau un an, sau doi…si tu esti impresurat de intelesurile aceluiasi verset…si asemenea si in cazul preafrumoaselor si absolutelor nume ale lui Allah…inima ta se leaga de unul dintre acestea si traieste alaturi de el un numar de zile….
Si nu exista indoiala, ca dintre numele lui Allah, Preaslavitul si Preainaltul, care linistesc orice inima sunt si acelea de Al-Hayy Al-Qayyum – Cel Viu, Cel Vesnic si Atotputernic, si care au fost recunoscute si ca fiind dintre numele lui Allah cu cele mai adanci semnificatii.
Si, cu adevarat, in asocierea acestor doua preafrumoase nume ale lui Allah, Preaslavitul si Preainaltul trebuie sa existe o intelepciune. Care este aceasta, insa, vom descoperi impreuna urmand discursul Sheikhului Muhammad Yaqoob, care spune ca…
Fara indoiala, Al-Hayy Al-Qayyum – Cel Viu Cel Vesnic si Atotputernic sunt dintre numele lui Allah cu care, daca ai trait si le-ai simtit…cu adevarat, nu mai ai nevoie de nimic…subhan Allah, slava lui Allah si el a petrecut mai mult de sase luni cautand care este secretul / intelepciunea asocierii acestor doua nume ale lui Allah, Preaslavitul si Preainaltul.
Si se mentioneaza cum ca numele Al-Hayy a fost consemnat in Nobilul Coran de 5 ori, in timp ce Al-Hayy Al-Qayyum de 3 ori, iar numele de Al-Qayyum nu a fost consemnat decat impreuna cu Al-Hayy, in:
255. Allah! Nu existã divinitate afarã de El, Cel Viu, Vesnicul [Al-Qayyum]! Nici atipirea, nici somnul nu-L cuprind! Ale Lui sunt cele din ceruri si de pre pãmânt! Cine este acela care ar putea mijloci la El fãrã de îngãduinta Lui? El le stie pe ele din fata lor si pe cele din urma lor. Si ei nu pricep nimic din stiinta Sa în afarã de ceea ce El voieste. Tronul Lui se întinde peste ceruri si peste pãmânt si nu-I este grea pãzirea lor. El este Preaînaltul, Mãretul [Al-Aliyy,Al’Azim]!
(Surat al-Baqara, 255)
1. Alif, Lam, Mim.
2. Allah! Nu existã altã divinitate în afarã de El, Cel Viu [Al-Hayy], Cel Vesnic [Al-Qayyum]!
(Surat 'Al 'Imran, 1-2)
111. Fetele se vor pleca umilite în fata Celui Vesnic Viu [si] Atotputernic [Al-Hayy, Al-Qayyum] si nefericit va fi acela care va purta o nedreptate.
(Surat Ta-Ha, 111)
Si a venit numele de Al-Hayy singur in versetele:
58. Si încrede-te în Cel Vesnic Viu, care nu moare niciodatã, si înaltã-I Lui laudã! El este Binestiutor al pãcatelor robilor Sãi.
(Surat Al-Furqan,58)
Si:
65. El este Cel Vesnic Viu [Al-Hayy]. Nu existã altã divinitate afarã de El, deci chemati-L pe El cu credintã curatã numai în El! Mãrire lui Allah, Stãpânul lumilor!
(Al-Ghafir, 65)
Si, subhan Allah – slava lui Allah, nu vine numele lui Allah "Al-Qayyum" (Cel Vesnic si Atotputernic) decat in asociere cu numele Sau "Al-Hayy" (Cel Viu), tocmai datorita faptului ca numele de Al-Qayyum presupune pe Cel pe care se bazeaza totul si Care este pentru tot Sustinator si Protegiuitor, iar aceasta presupune absolutul vietii si continuitatea si permanenta acesteia. Si ne este evidentiat aceasta prin intermediul cuvantului lui Allah Preaslavitul si Preainaltul:
58. Si încrede-te în Cel Vesnic Viu, care nu moare niciodatã, si înaltã-I Lui laudã! El este Binestiutor al pãcatelor robilor Sãi.
(Surat Al-Furqan, 58)
Si povesteste Sheikh Muhammad Yaqoob in lectura sa despre povestea unui om care tot cumpara si cumpara si cumpara lucruri intr-o calatorie, iar altul i-a spus sa fie cu bagare de seama pentru ca la aeroport este vama si va trebui sa plateasca mult pentru fiecare dintre aceste lucruri, la care acesta i-a raspuns sa nu fie cu teama, caci el are o "pila", are o persoana influenta in aeroport care il va ajuta sa treaca fara a plati vama…la care cel care il sfatuise, i-a raspuns intr-o maniera delicata, tocmai prin versetul pe care il aminteam mai sus: Si încrede-te în Cel Vesnic Viu, care nu moare niciodata…

Dupa o vreme, cand s-au intalnit in tara lor de origine, a fost intrebat cel care tot cumpara, ce s-a intamplat, cum s-a descurcat la aeroport, l-a ajutat cunostinta lui sa nu platesca vama? La care el a raspuns ca acesta nu il ajutase in nici un fel pentru ca murise…
Si oare poti tu sa te increzi intr-un director, intr-un ministru, intr-un conducator…in oricine cu mare influenta?! – Poti… dar cine iti poate garanta ca acesta nu va muri inainte de a-ti rezolva problema in privinta careia te increzi in el?! – Nimeni…Si, mai mult, se poate ca, daca acea persoana influenta te-a ajutat, cei de dimprejurul lui sa nu doreasca aceasta si sa fie invidiosi, iar in momentul in care acesta isi va pierde pozitia influenta pe care o detine, toti cei de dimprejurul sau sa se intoarca impotriva ta.
Asadar… nu ai alta alegere, decat sa te in crezi in Cel Viu si Vesnic care nu moare, in Allah Preaslavitul si Preainaltul, in Al-Qayyum – Cel Viu si Atotputernic pentru ca semnificatia acestui nume il cuprinde tocmai pe Acela vesnic prezent, care nu dispare si a carui sustinere pentru tine nu inceteaza niciodata.
Si tocmai acesta este si secretul / intelepciunea asociereii numele lui Allah "Al-Hayy" – Cel Viu cu numele lui Allah "Al-Qayyum" – Cel Vesnic si Atotputernic.
Si, mai mult, aceasta presupune faptul ca Allah Preaslavitul si Preainaltul si-a prescris lui Insusi cum ca El este de-a pururi Sustinatorul a tot ceea ce exista, si avand in vedere aceasta El, Preainaltul, este si Cel care ofera supusilor Sai toate cele necesare traiului, asa cum spune Allah:
6. Si nu este vietuitoare pe pãmânt a cãrei hranã sã nu fie în grija lui Allah. El stie locul ei de sãlas si locul în care ea va muri. Totul este într-o Carte deslusitã.
(Surat Hud, 6)
59. Si la El sunt cheile necunoscutului si nu le stie decât numai El. Si El cunoaste ceea ce este pe uscat si ceea ce este pe mare. Si nu cade nici o frunzã fãrã ca El sã o stie. Si nu existã bob în întunericurile pãmântului, nimic proaspãt si nimic uscat, fãrã ca ele sã fie [însemnate] într-o Carte Limpede.
(Surat Al-'An'am, 59)
Subhan Allah – slava lui Allah, aceasta este vesnicia si atotputernicia Sa, si pentru aceasta spune Preainaltul:
Allah! Nu existã divinitate afarã de El, Cel Viu, Vesnicul [Al-Qayyum]!  Nici atipirea, nici somnul nu-L cuprind! Ale Lui sunt cele din ceruri si de pre pãmânt! Cine este acela care ar putea mijloci la El fãrã de îngãduinta Lui? El le stie pe ele din fata lor si pe cele din urma lor. Si ei nu pricep nimic din stiinta Sa în afarã de ceea ce El voieste. Tronul Lui se întinde peste ceruri si peste pãmânt si nu-I este grea pãzirea lor. El este Preaînaltul, Mãretul [Al-Aliyy,Al’Azim]!
(Surat Al-Baqara, 255)
Si aceasta, subhan Allah – slava lui Allah, este cel mai maret verset din Nobilul Coran – 10 propozitii de sine statatoare, fiecare dintre ele zguduind temeliile inimii tale dinauntrul lor, si in fiecare regasindu-l pe Cel Viu si Vesnic si Atotputernic – Al-Hayy Al-Qayyum, subhan Allah – slava lui Allah!
Si daca spune Allah – "Allah, nu exista alta divinitate in afara de El, Cel Viu, Cel Vesnic" – gasim aceasta in cuvantul Preainaltului in versetul Tronului (Surat al-Baqara, 255), cel mai maret verset din Nobilul Coran (asa cum a fost mentionat intr-un hadis autentic), precum si la inceputul surei 'Al 'Imran, avand in acest context sensul de maretie si innobilare.
Si, subhan Allah, slava lui Allah, pentru aceasta, numele lui Allah Al-Hayy Al-Qayyum, daca le-ai simtit, vei simti o adanca cutremurare in inima si in mintea ta si in corpul tau si in ochii tai…Si atunci cand tu traiesti cu acest nume, cu adevarat, te sprijini pe o baza solida. Si cum poate fi altfel cand te bizui tu pe Cel Viu, Cel Vesnic si Atotputernic.
Si pentru a putea patrunde semnificatiile numelor lui Allah Cel Viu, Cel Vesnic si Atotputernic – nu exista indoiala ca trebuie sa fii, in primul rand, tu "viu" si capabil de aceasta…
Si pentru a simti si a trai alaturi de numele lui Allah – Al-Hayy Al-Qayyum, nu exista indoiala cum ca trebuie ca tu insuti sa fii viu, nu-i asa?! - Pentru ca cel care e "mort" cum sa poata trai cu numele lui Allah "Cel Viu"?!
Si spune Sheikh Muhammad Yaqoob cum ca intr-una dintre cuvantarile sale de la rugaciunea de vineri ("khutbah") cu titlul "Morti, ci nu vii" – se punea intrebarea daca exista vreo masuratoare / vreun criteriu dupa care se poate aprecia viata si se adresa intrebarea – "Oare tu esti viu sau mort?".
Si spune Allah:
122. Oare acela care a fost mort si pe care Noi l-am readus la viatã si i-am dat lui luminã, dupã care se cãlãuzeste, si umblã printre oameni poate sã fie asemenea cu acela care se aflã în întunericuri, de unde nu poate iesi? Asa li s-a împodobit celor necredinciosi ceea ce ei fãceau.
(Surat Al-'An'am, 122)
Si cand cineva este intrebat: "Ce mai faci?" spune: "…Traim…" – Vii.. Insa, cu adevarat,  exista o diferenta intre intre "a trai" si "a fi viu"… diferenta facuta de Insusi Allah Preaslavitul si Preainaltul in cuvantul Acestuia:
124. Însã acela care se va îndepãrta de la Pomenirea Mea va avea parte de o viatã grea si în Ziua Învierii îl vom aduce pe el orb la adunare.
(Surat Ta-Ha, 124)
Adica, cum ca traieste doar acesta greutate si nimic altceva.
Si de asemenea, cuvantul lui Allah:
89. si [vesteste oamenilor] Ziua în care vom ridica din fiecare comunitate un martor împotriva lor chiar dintre ei! Noi te vom aduce pe tine martor împotriva  acestora. si Noi ti-am trimis tie Cartea ca tâlcuire pentru toate lucrurile, cãlãuzã, îndurare si bunã vestire pentru musulmani.
(Surat An-Nahl, 89)
Si astfel, primul traieste, iar cel de-al doilea este viu, intr-o adevarata vietuire. Si exista o diferenta intre "trai / mod de viata" ("ma'ishah") si "viata / insufletire" ("hayat"); si pentru acesta si marele invatat in islam Ibn Al-Qaym a vorbit despre nivele vietii /ale vietuirii si a spus cum ca ar exista 8 nivele ale acesteia, dupa cum urmeaza:
*1. Vietuirea pamantului prin plante – si a spus Allah Preainaltul:
65. Allah pogoarã din cer apa, cu care dã viatã pãmântului dupã moartea lui. Iar întru aceasta este cu adevãrat un semn pentru un neam [de oameni] care aud.
(Surat  An-Nahl, 65)
Si incercand sa patrundem semnificatia acestui verset ne putem intreba – si care este legatura intre informatiile legate de stiintele pamantului si "semne pentru cei care aud"?!
Si este exemplul si a altora dintre versetele lui Allah, ca spre exemplu:
11. Ca hranã pentru robi. Si cu ea Noi dãm viatã unui tinut mort. Astfel va fi si iesirea [din morminte].
(Surat Qaf, 11)
48. Si El este Acela care trimite vântul ca bunã vestire înaintea îndurãrii Sale. Si noi trimitem din cer apã curãtitoare,
49. Ca sã înviem cu ea un tinut mort si sã dãm sã bea din ea celor pe care le-am creat - vite si oameni în numãr mare.
(Surat Al-Furqan, 48-49)
Ce ar putea si ar trebui sa priceapa din aceasta "cei care aud"? Si, subhan Allah – slava lui Allah – gasim in acest verset tocmai indiciul pentru putinta lui Allah Preaslavitul si Preainaltul de a readuce la viata ceea ce era mort, si este aceasta o informatie pe care ne-o transmite Allah despre ziua de apoi… cand noi insine vom fi readusi la adevarata viata si vom fi judecati… Fie ca Allah sa ne faca dintre cei ce vor fi rasplatiti cu Raiul in acea zi, amin.
*2. Al doilea nivel al vietii, spune Ibn Al-Qaym, este viata dezvoltarii si a hranirii, adica cum ca ceea ce se hraneste, creste si se dezvolta si ea este specifica atat plantelor, cat si animalelor care traiesc.
Si a spus Allah:
30. Oare nu vãd cei care nu cred cã cerurile si pãmântul au fost împreunã si cã Noi le-am despãrtit si din apã am fãcut tot ce este lucru viu? Si oare tot nu cred ei?
(Surat Al-'Anbi'a, 30)
*3. Al treilea nivel de vietuire este cel al vietuitoarelor care se hranesc – care sunt  caracterizate prin caracteristici deasupra dezvoltarii si al alimentarii, cum sunt miscarea si simturile, si in acest sens apar diferentieri clare intre plante si animale.
*4. Al patrulea nivel de vietuire este cel al vietuitoarelor care nu se hranesc – cum este viata ingerilor si a sufletelor.
*5. Al cincilea nivel de vietuire – viata cunoasterii (O, Allah, invata-ne pre noi tot ceea ce ne e de folos!)
Pentru ca nestiinta este moarte, iar cel nestiutor are inima si sufletul moarte, si chiar daca trupul sau este viu, acesta este pentru inima si sufletul sau ca un mormant care merge pe fata pamantului.
Si este plin in aceste zile de astfel de oameni… Ii simti in fata ta ca si pamantul, ca un mormant mergator…si simti aceasta din cuvintele lor si din modul lor de a vedea lucrurile si din simtirile lor si sperantele lor.. si din vietile lor..simti….ei sunt ca un mormant… Si el, cel in cauza, cu siguranta si el simte aceasta..dar nu stie cum sa exprime aceasta…
Si a spus Allah Preainaltul:
122. Oare acela care a fost mort si pe care Noi l-am readus la viatã si i-am dat lui luminã, dupã care se cãlãuzeste, si umblã printre oameni poate sã fie asemenea cu acela care se aflã în întunericuri, de unde nu poate iesi? Asa li s-a împodobit celor necredinciosi ceea ce ei fãceau.
(Surat Al-'An'am, 122)
Si:
70. Pentru a-l preveni pe cel care este viu si pentru a se împlini Cuvântul împotriva necredinciosilor.
(Surat Ya-Sin, 70)
O, Allah, fa inimile noastre vii!
Si a spus Preaslavitul:
52. Dar tu nu-i poti face pe morti sã audã si nu-i poti face pe surzi sã audã chemarea, dacã ei întorc spatele, fugind.
(Ar-Rum, 52)
22. Si nu sunt deopotrivã cei vii cu cei morti. Allah face sã audã pe cine voieste El, pe când tu nu-i poti face sã audã pe cei din morminte.
(Fatir, 22)
Si, cu adevarat, i-a asemanat Allah pe cei care au inimile moarte cu cei din morminte.
Si in aceast ultim verset, nu se refera Allah, Preaslavitul si Preinaltul la cei cu adevarat morti, ci, se face referire la cei ale caror inimi si suflete sunt ingropate.
Si pentru aceasta, Allah i-a spus nobilului Sau profet (Pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra sa!):
35. Dacã nepãsarea lor ti se pare greu de suportat si de-ai putea cãuta un tunel în pãmânt sau o scarã cãtre cer ca sã le aduci o minune, [fã-o]! Iar dacã Allah ar voi, i-ar aduna pe calea cea dreaptã! Deci nu fi dintre cei nestiutori! 36. Ci vor rãspunde  aceia care aud. Si pe morti îi va învia Allah. Apoi la El vor fi întorsi.
(Surat Al-'An'am, 35-36)
Si sa reflectam asupra acestui verset!
 Ii spune Allah Preainaltul profetului Sau (Pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra sa!) cum ca el este deasupra faptului ca ei nu doresc sa se supuna, asa ca poate face tot ceea ce doreste; si ei ii cer profetului (Pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra sa!) sa le aduca un semn….si ar vrea el sa caute pe pamant si in ceruri pentru a le aduce lor semnul pe care il cer…dar Allah il sfatuieste sa nu se oboseasca degeaba, pentru ca daca Allah ar fi vrut i-ar fi adunat pe ei intru calauzire si, spune Preaslavitul:
56. Tu, [Muhammed], nu cãlãuzesti pe cine-ti place, ci Allah cãlãuzeste pe cine voieste si El îi cunoaste mai bine pe cei ce se lasã cãlãuziti.
(Surat Al-Qasas, 56)
272. Nu e treaba ta, [o, Muhammed], cãlãuzirea lor [a celor nelegiuiti pe calea cea bunã], cãci Allah cãlãuzeste pe cine voieste El si orice bunuri dati voi ele sunt pentru sufletele voastre. Voi nu dati decât cãutând Fata lui Allah. Si pentru toate bunurile pe care le dãruiti veti fi rãsplãtiti [din timp]. Si voi nu veti fi nedreptãtiti.
(Surat Al-Baqara, 272)
3. Poate cã tu te sfârsesti de mâhnire, pentru cã ei nu sunt credinciosi,
(Surat Ash-Shu'ara, 3)
Si tot acest discurs pentru ca alesul nostru profet (Pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra sa!)  era direct interesat in a fi calauziti cati mai multi oameni prin mesajul Domnului sau pe care il propovaduia, si era astfel trist pentru ca aceia nu ascultau si nici nu intelegeau si nici nu vroiau a se lasa calauziti. Si profetul (Pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra sa!) se tot framanta si se intreba – Ce vor? Ce pot face pentru ei?
Si Allah Preaslavitul si Preainaltul ce ii raspunde nobilului Sau profet (Pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra sa!)? – Cu adevarat raspund cei care aud…
Si ei, daca ar auzi…ar intelege, dar ei, din pacate, nu aud…Nu aud pentru ca ei sunt morti… Si Domnul nostru Preaslavitul si Preainaltul a spus - cu adevarat raspund cei care aud…..Dar acestia sunt morti, ei nu vor raspunde, asadar, nu mai incerca in zadar!
Si aceasta o putem vedea in aceste zile…vorbesti cu oamenii si e ca si cum ai vorbi cu peretii, morti sunt ei…morminte…Allah sa ne pazeasca si sa faca inimile noastre vii!
Si viata inimii nu vine decat de la Allah si nu vine cu nimic altceva…
Si spune despre acestia Ibn Al-Qaym cum ca ei sunt cei care si-au ucis sufletele si au devenit trupurile lor morminte pentru acestea. Si asa cum cei din morminte nu aud, tot asa nu aud nici acestia. Si daca este viata simtire si  miscare si ceea ce presupun acestea, atunci, aceste inimi care nu simt stiinta si credinta si nu sunt miscate de acestea, atunci ele sunt, cu adevarat,  moarte.
Si in nenumarate dati, spune Sheikh Muhammad Yaqoob v-am indemnat pe voi sa simtiti… Vreau ca tu sa simtiti si sa gusti din intelepciunea versetelor Nobilului Coran, sa simti versetele acestuia cu inima ta!
Si cum este, spre exemplul numele lui Allah Al-Hayy Al-Qayyum – Cel Viu, Cel Vesnic si Atotputernic – fa-l cunoscut inimii tale! Oare il simte ea? Nu il simte din prima oara? Nici din a doua? Si nici macar nici din a cincea sau a zecea oara? Continua sa ii faci cunoscut inimii tale acest nume al lui Allah – de 20, de 50, de 100, de 1000, de 5000, de 50.000 de ori…si nu te opri pana ce inima ta incepe sa-l cunoasca si sa-l simta …
Si nu este aceasta oare si tactica medicilor care maresc intensitatea stimulilor la care te supun intr-o investigatie pana cand ajungi sa ii simti?!
Si spune Ibn al-Qaym cum ca nu se aseamana moartea acestora cu moartea trupurilor, pentru ca, de fapt, moartea reala este moartea inimilor si a sufletelor.
Si a amintit Imam Ahmad in cartea sa "Az-Zuhd" ("Abstinenta") vorbele lui Luqman, care a spus fiului sau: "O, fiule! Stai alaturi de cei invatati si concureaza cu ei in genunchi (traducere aproximativa – "ua zaahimhum bi-ruqbateyka" – in limba araba). Caci, cu adevarat Allah invie inimile prin lumina stiintei, asa cum invie pamantul prin picaturile de ploaie."
Si, subhan Allah – slava lui Allah – chiar si daca aceste intruniri intru cautarea stiintei religioase sunt mici, cu adevarat prin ele ne sunt inviate inimile!
O, Allah, fa inimile noastre vii si fa-ne devotati Tie in vorba si in fapta…
 Si devotiunea este conditia pentru ca inima sa ajunga la ceea ce spune Allah in cuvantul Preainaltului:
16. Oare nu a sosit vremea pentru aceia care cred, ca inimile lor sãfie smerite la pomenirea lui Allah si înaintea Adevãrului care a fost trimis si ca ei sã nu fie ca aceia cãrora li s-a dãruit Cartea mai înainte si li s-a lãsat lor timp îndelung, însã inimile lor au rãmas împietrite si multi dintre ei sunt nelegiuiti?
17. Sã stiti cã Allah dã viatã pãmântului, dupã moartea lui! Noi v-am fãcut vouã semnele limpezi, pentru ca voi sã pricepeti.
(Surat Al-Hadid, 16-17)
O, Allah, fa inimile noastre vii!
Si Domnul nostru le spune celor ale caror inimi sunt impietrite, cum ca El, Preainaltul este capabil de a le reinvia, numai ca acestea au nevoie de "apa" pe care o reprezinta cunoasterea.
Si a spus trimisul lui Allah (Pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra sa!) intr-un hadis consemnat de Bukhary: "Cele cu care m-a trimis Allah intru stiinta si calauzire sunt asemenea unei ploi care  a cazut pe un pamant." Si astfel, a asemnat inimile cu pamantul, iar stiinta cu apa sau ploaia care cade peste ele.
Asadar, inima ta treieste prin stiinta (stiinta religioasa prin cunoasterea lui Allah si a tuturor celor pe care acesta ni le-a prescris), iar daca stiinta nu exista, atunci, cu siguranta, inima ta va muri...
Si asculta la ceea  ce ne-a instiintat Imam Ahmad despre Mu'adz ibn Jabal care a spus – Invatati stiinta, caci, cu adevarat, invatarea ei este pentru Allah teama; si cererea ei (a stiintei) este un act de adorare; si amintirea ei este slavire (a lui Allah); si cerecetarea / cautarea ei este o straduinta (pe calea lui Allah – "jihad"); si transmiterea ei (a stiintei) celor care nu o detin este milostenie ("sadaqah"); si straduinta neamului sau este un beneficiu pentru acestia insisi pentru ca stiinta este cea care ii invata ceea ce este permis si interzis ("halal" si "haram") si farul care lumineaza caile neamului Raiului.
Stiinta este insotitorul in strainatate, si cea care iti tine companie in singuratate, si indiciul pentru bine si rau; si o arma impotriva dusmanilor; si cel care infrumuseteaza singuratatile.
Prin ea ridica Allah neamuri si le face intru bunastare conducatori si imami care sunt urmati si sunt luate ca exemplu faptele lor si se tine cont de parerile lor; le este placuta ingerilor  compania lor  si ii cuprind cu aripile lor.
..Ii cer iertare lui Allah pentru ei tot ceea ce este apa si ce este uscat, si balenele din mare si vietuitoarele uscatului si toate vietatile de pe el cer iertare lui Allah pentru ei. Pentru ca stiinta este viata / invierea inimilor din nestiinta si ignoranta; si stiinta este felinarele ochilor din intunecimi. Prin cunoastere, supusul dobandeste statutul celor alesi si cele mai inalte trepte in aceasta viata si in viata de apoi… Gandirea, contemplarea intru stiinta este asemenea postului ("as-siam") si predarea lui este ca al-qiyam (rugaciunea de noapte) ; si prin ea (prin stiinta) se pastreaza legatura cu rudele de sange; si, prin ea, se cunoaste ceea ce este permis si interzis; si ea (stiinta) este cea care conduce faptele, iar faptele ii urmeaza; ii inspira prin ea pe cei fericiti si ii priveaza de ea pe cei deznadajduiti.
…Si tot ceea ce este vizat prin aceasta este aceea ca stiinta este viata/invierea inimilor din nestiinta si ignoranta, caci inima este moarta si nu traieste decat prin stiinta si credinta .
*6. Al saselea nivel de vietuire este cel al vointei si al straduintei
O, Allah, binecuvanteaza-ne pre noi cu straduinta si vointa intru ceea ce Tu iubesti si Te multumeste pre Tine!
Si vointa slaba este tocmai consecinta unei vietuirii slabe / slabite a inimii. Si cu cat va fi viata/vietuirea inimii mai intreaga si mai completa, va fi straduinta ei mai inalta si vointa si iubirea ei mai puternice si, cu adevarat, vointa si afectiunea sunt urmate de simtamantul impacarii si a ceea ce este iubit.
Si ai nevoie de Allah atunci cand il iubesti si il cunosti, si atunci cand resimti nevoia ta fata de El, Preaslavitul si Preainaltul – si se elibereaza vointa si straduinta si sanatatea inimii din ingamfarea si semetirea  care se interpune intre aceasta si vointa lui si cerintele lui; si se slabesc cerintele si se slabesc cerintele si se deterioreaza straduinta, fie datorita deficitelor a neajunsurilor in sentimente si simtaminte, fie datorita existentei ingamfarii si mojiciei care slabesc viata. Si puterea simtamintelor si puterea vointei este consecinta a puterii vietii, a fortei vitale, iar slabiciunea lor  este indiciu al slabiciunii.
Si nu este cu putinta decat sa continuam aceasta intreband:  "Oare tu simti?"… "Oare simti?"  si ea vine uneori prin autosugestie si iluzionare.
Insa in ceea ce Il priveste pe Allah, simtirea nu vine niciodata, decat prin convingere, subhan Allah!
…Si am amintit, spune Sheikh Muhammad Yaqoob, intr-una dintre lecturile trecute cum ca pericolul credintei  se afla intru aceea ca Allah nu primeste in ceea ce il priveste pe cel care crede decat convingerea absoluta ("Al-Yaqiyn") si fie si doar un strop de indoiala in ceea ce priveste ca Allah este Cel care indestuleaza si Cel care opreste aceasta indestulare te scoate afara din religie; si numai un strop de indoiala in ceea ce priveste faptul ca Allah este Cel care aduce boala si El, Preainaltul este Cel care insanatoseste te scoate afara din islam; si un strop de indoiala asupra faptului ca Allah, Unicul este Cel care da viata si da moartea, te scoate afara din religie; si daca ai presupus fie si numai pentru o clipa si chiar si numai cat un atom ca vreunul, in afara de Allah, ar putea sa-ti fie folositor in vreun anumit sens sau iti faca vreun rau, altceva decat ar vrea Allah Preainaltul, atunci cu adevarat tu comiti un act de necredinta. Acesta este pericolul celui care crede si pentru aceasta trebuie sa fim prevazatori la a trai in iluzie atunci cand ii cauti, urmandu-I, pe acei oameni care s-au ratacit.
(O, Allah, arata-ne noua adevarul adevar si binecuvanteaza-ne cu urmarea lui, si arata-ne ceea ce este gresit, gresit si binecuvanteaza-ne cu ocolirea lui!)
Si ratacirea este in aceste zile din ce in ce mai asidua si mai ciudata… Si asta este de inteles avand in vedere ca cd-uri si casete si programe in mass-media se afla la orice pas…si toata lumea vorbeste…iar raul si ceea ce este gresit si rau are intotdeauna mai multe modalitati de a se raspandi decat cei care urmeaza adevarul.
Si continua Sheikh Muhammad Yaqoob discursul sau spunand cum ca, din pacate, ceea ce este rau si deviat, cum sunt filmele, serialele, videoclipurile s.a.m.d sunt prezentate  intotdeauna intr-o forma mult mai atragatoare si sunt finantate intr-o masura cu mult mai consistenta, decat programele care propaga adevarul si calea cea dreapta. Si cum ca daca propagarea adevarului si a caii celei drepte de urmat ar fi finantata intr-o modalitate adecvata, aceasta ar putea constitui un motiv pentru calauzirea tuturor oamenilor, subhan Allah – slava lui Allah; si aceasta pentru ca ratacirea lor nu vine de altundeva decat din nestiinta lor… Fie ca Allah sa ne faca pe noi toti dintre cei calauziti.
Si este evident ca trebuie sa ne apropiem de Allah prin convingere si sa nu traim in iluzii, pentru ca cel care traieste in iluzii si in minciuna se rataceste.
Si pentru aceasta te avertizez sa nu te lasi mintit… Se poate ca unii sa vina sa iti vanda minciuni si tu sa crezi ca mergi pe calea cea dreapta…dar sa fii, de fapt,  indus in eroare..
Si pentru aceasta va avertizez intru a trai in iluzii si minciuni si a va lasa purtati de valul minciunilor si a devia de la calea ce dreapta, si a va lasa mintiti si a accepta aceasta…dar pentru a putea recunoaste si refuza minciuna si ratacirea…trebuie sa detii cunoasterea adevarului…  
  Si se poate, spre exemplu, ca unul sa-ti spuna sa mergi acasa, sa stingi lumina, si sa nu incetezi sa repeti "Allah…Allah…Allah…." pana cand ti se usuca gatul si nu mai poti vorbi si tu sa continui incercand sa spui "Allah…Allah….Allah…" pana ce gatul ti se usuca si mai tare si se deschide tavanul si Il vezi pe Allah…" Se poate ca cineva sa iti spuna aceasta, si aceasta este, cu adevarat o mare minciuna si deviere…
(Si facand o mica paranteza, aceasta este o mare deviere tocmai pentru faptul ca in religia noastra nu avem nici o evidenta, nici in Nobilul Coran si nici in relatarile autentice despre profetul Muhammad (Pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra sa!) cum ca astfel de practici ar reprezenta o modalitate de adorare, asadar ele trebuie in mod absolut respinse.)
Si nu este imposibil ca in momentul in care dai curs acestor practici sa te simti oarecum relaxat si impacat cu tine insuti, dar este o relaxare si o impacare mincinoasa, pentru ca tu traiesti in minciuna si in iluzia care anuleaza convingerea cum ca profetul Muhammad (Pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra sa!) este cel capabil sa ne indrume si sa ne conduca pe calea cea dreapta prin profetia care i-a venit de la Domnul si Stapanitorul sau, Allah Preainaltul care a spus:
 185. Oare nu vãd ei împãrãtia cerurilor si a pãmântului si [toate] lucrurile pe care le-a creat Allah si cã s-ar putea ca sorocul lor sã fie aproape? În ce cuvinte vor crede ei dupã aceasta?
(Surat Al-'A'raf, 185)
54. Spune: “Supuneti-vã lui Allah si supuneti-vã Trimisului Sãu!” Dacã ei se întorc, el rãspunde doar pentru cele cu care a fost însãrcinat, iar vouã vã revine rãspunderea pentru cele cu care ati fost însãrcinati. Iar de vã veti supune lui, veti fi cãlãuziti. Si nu-I revine Trimisului decât transmiterea limpede [a mesajului].
(Surat An-Nur, 54)
Si oare este consemnat undeva in intreaga biografie a profetului (Pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra sa!) cum ca ar fi intrat vreodata intr-o camera intunecoasa si ar fi repetat "Allah...Allah…Allah…" ..pana cand…? – Nu. Asadar, nu crede in aceasta si nici macar nu o incerca… si nu ii lasa pe altii sa rada de tine si sa te minta si sa te faca sa traiesti in iluzii si deviere! – Tot ceea ce este diferit de Cuvantul lui Allah Preaslavitul si Preainaltul si de relatarile autentice despre nobilul sau profet (Pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra sa!), cu adevarat aceasta este ratacire. Si avem in acest sens evidenta reiesita din discursul profetului Muhammad (Pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra sa!) care a spus: "Cu adevarat, v-am lasat voua ceea ce, daca veti urma/respecta, nu o sa va rataciti niciodata: Cartea lui Allah si Traditiile profetului Sau."
Si, revenind la subiectul nostru privind nivelele vietii/ale vietuirii, spuneam ca cel de-al saselea nivel este acela al vietuirii vointei si al straduintei, ceea ce inseamna ca inima nu traieste decat prin stiinta si vointa si straduinta.
Si uneori se spune – "acesta este un om a carui inima este vie", iar viata/vietuirea inimii nu se mentine decat prin permanenta pomenirii lui Allah si departarea de pacate.
(O, Allah, trezeste-ne pre noi din ignoranta si invie inimile noastre!)
Si a spus  sheikhul islamului Ibn Taymyah (Allah sa aiba mila de el!) cum ca cel care a persistat in   "Ya Hayy, Ya Qayyum, la ilaha illa anta!" (O, Tu, Cel Viu, Cel Vesnic si Atotputernic, nu exista alta divinitate in afara de Tine!") a inviat Allah, prin ea, inima sa. Si aceasta ca si cum Allah Preaslavitul si Preainaltul ar fi facut hrana trupului prin mancare si bautura, iar hrana inimii prin pomenirea lui Allah, si intoarcerea cu cainta si parasirea pacatelor.
Ignoranta este un zid / blocaj pentru inima, iar murdariile si poftele slabesc aceasta viata; iar viata vointei si a straduintei este ucisa de ignoranta si de legarea de pofte si nu inceteaza aceasta slabiciune sa sporeasca in ceea ce o priveste, pana ce inima moare…Iar semnul mortii acesteia nu este altul decat acela ca ea, nici nu recunoaste ceea ce este bun ("ma'ruf"), si nici nu neaga ceea ce este rau ("munkar").
Si a spus Abdullah ibn Al-Mas'ud: Oare stiti cine este acela a carui inima este moarta? – Acela despre care s-a spus – nu este mort acela care a murit si a fost usurat prin moartea lui - ci cu adevarat mort este mortul celor vii. Au spus – si cine este el? -  A spus: Cel care  nu recunoaste ceea ce este bun ("ma'ruf"), si nici nu neaga ceea ce este rau ("munkar"), acesta este mort si inima lui este moarta. Si barbat (in sensul de bun exemplu) este acela care se teme pentru moartea inimii sale, ci nu de moartea trupului sau, insa cei mai multi dintre oameni se tem de moartea trupurilor lor si nici macar nu baga de seama moartea inimilor lor.
Si vezi uneori in spitale (Allah sa ne protejeze de tot ce e rau si sa-i insanatoseasca pe toti cei suferinzi, amin!) oameni care mai de care facand operatii si facand transplanturi si luand injectii s.a.m.d….totul pentru a trai.. Si li se poate pune lor intrebarea: De ce vrei sa traiesti? De ce sa nu mori…De ce atata chin prin spitale pentru a trai?! Ce te face sa vrei sa traiesti?! De ce sa traiesti?!
Si fiecare isi poate pune aceasta intrebare: De ce doresc sa traiesc?!  Si daca acesti oameni pe care ii vedem prin spitale schimba si modifica s.a.m.d. in starea lor, prin medicamente si operatii…si toate acestea pentru a trai… Oare ai schimbat, sau ai inlocuit, sau ai intreprins tu ceva pentru a face inima ta sa traiasca?!
Si acesti oameni se lupta si sunt ingrijorati pentru moartea trupurilor lor si tu… inima ta a murit demult…Oare nu ai tu nevoie de nici un ajutor, de nici o tija? Oare nu ai nevoie de nici o proteza, de nici o proptea pentru a face inima ta sa traiasca?! – Insa tija de care ai tu nevoie nu este bruta si materiala, ci ea este o tija spirituala, a credintei.
Si sunt unii care te pot spori into credinta, si fiecare dintre noi are nevoie de un specialist al inimii, care sa ajute inima ta sa se intoarca sa traiasca si sa se apropie de Allah.
Si adevar a spus Ibn Al-Qaym despre cei ce se tem de moartea trupurilor lor si nici macar nu baga de seama moartea inimilor si a sufletelor lor, si astfel ei nu cunosc viata decat in forma vietii naturale (ca si viata plantelor si a animalelor), iar aceasta nu se aseamana decat cu o umbra trecatoare in raport cu plantele care se usuca cu repeziciune, si cu un somn care este imaginat ca fiind realitate, iar daca se trezeste, de-abia atunci stie ca aceasta a fost doar imaginative.
Si asa cum a spus Omar ibn Al-Khatab (Allah sa fie multumit de el!) – Daca toata aceasta viata lumeasca i-ar fi data unui singur om, apoi i-ar veni lui moartea, nu ar fi el decat ca acela care vede in visul sau ceea ce il fericeste, iar cand se trezeste nu mai gaseste nimic in mana lui.
Si ca si cum ai visa ca ai castigat un million, iar cand te trezesti, intrebi tu – unde este milionul?!
Aceasta este si mesajul transmis prin urmatoarele versete:
28. Averea mea nu mi-a fost de nici un folos!
29. Puterea mea a fost spulberatã!"
(Surat al-Haqqah, 28-29)
Cuvinte care sunt spuse atunci cand omul se trezeste, pentru ca el a trait ca si cum ar fi fost intr-un somn, iar cand se trezeste, intreaba el unde sunt banii si creditele si cei care ii urmau si cunostintele influente?! Si nu exista dintre toate acestea nimic – puterea mea a fost spulberata…
Si cel care si-a ucis dorintele si poftele si tot ceea ce il impinge catre placerile lumesti, ii va fi lui moartea trupului viata, pentru ca, dupa aceasta, va gasi el roadele stiintei si ale credintei si ale straduintei lui.
Iar despre ceilalti, care traiesc intr-o continua incercare si experimentare, crezand ca vor gasi cumva adevarul, teama in ceea ce ii priveste pe acestia este de a nu muri cumva si ei sunt inca in experimentare…si intr-o experimentare gresita… Pentru ca acestia, daca le va veni lor moartea naturala (moartea trupului) si ei sunt in greseala…nu vor gasi nimic bun dupa acestia, si chiar daca ar mai cere ei inca o sansa dupa aceasta.. nu li se va mai da, pentru ca viata este numai una, si de aceea nu poti risca sa persisti in placeri si pofte si dorinte, ca intr-un vis ce te duce departe de calea cea dreapta si adevarata.
Dar nu inteleg acest adevar decat cei care au ajuns sa isi traiasca viata la nivelul la care vointa si interesul si staduinta si zelul lor sunt vii.

*7. Al saptelea nivel al vietuirii, asa dupa cum le ierarhiza Ibn Al-Qaym este cel al caracterului si al calitatilor alese, care se caracterizeaza printr-o viata statornica si bine inradacinata pentru cel care o detine.
Si, cu siguranta, ca viata acelui care, prin natura lui este inzestrat cu trasaturi de caracter alese, precum sfiala, iertarea, bunatatea, darnicia, vitejia, cinstea si loialitatea,  este mai aproape de a fi o vietuire complete decat viata acelui care se straduieste sa de a curs acestor calitati, fara insa a le detine in felul sau de a fi, pentru ca acesta nu va putea fi de fiecare data in masura sa dea curs la comportamente specifice acestor calitati.
Si aceasta este diferenta intre cel a carui inima este legata de moschee sic el care se straduieste sa ia parte la o lectie in moschee…
Si cu cat aceste atribute-valori sunt mai puternice, cu atat viata/vietuirea celui care le detine va fi mai completa si mai puternica. Si pentru aceasta substantivul "haya' " (sfiala) se trage, atat din punct de vedere lexical, cat si ca sens, din substantivul "hayat" (viata); si, cu adevarat, cei mai vii dintre oameni sunt cei mai sfiosi. Pentru ca neajunsurile si deficiturile in ceea ce priveste sfiala, nu este decat un indiciu al deficiturilor si neajunsurilor in ceea ce priveste viata, pentru ca sufletul, daca a murit, nu simte urateniile si, astfel, nici nu se sfieste si te poti astepta de la el la orice pentru ca inima lui e moarta si el nu simte...
Si pentru aceasta, intotdeauna, viata celui curajos a fost mai plina si mai completa decat viata celui las; si viata celui generous mai completa decat viata celui zgarcit; si viata celui istet si inteligent mai completa decat viata celui greu de cap si prost.
Si pentru aceasta, erau profetii (Pacea lui Allah fie asupra lor!) oamenii cu cea mai completa viata, pana acolo incata puterea vietii lor interzicea pamantului sa le manance trupurile dupa moartea lor.
De ce? – Pentru ca erau cei mai apropiati de completitudine dintre oameni in privinta distinselor lor trasaturi de caracter.
Si asemenea si cei ce le-au urmat acestora intru dreptate (cum a fost si cazul neamului de eroi din batalia de la Badr, care, cand au fost cautati, dupa 18 ani, au fost gasiti ca si cum ar fi fost ingropati doar cu o zi in urma); si pana in zilele noastre, se intalnesc astfel de oameni care, desi morti din punct de vedere fizic, sunt moi si nerigizi ca si cum nici n-ar fi morti, subhan Allah – slava lui Allah!
Si nu este asemenea cei ce detin trasaturi de caracter inalte, cu cei caracterizati de mojicie si uratenie sufleteasca.

*8. Si cel de-al optulea nivel al vietuirii si ultimul la care facea referire Ibn al-Qaym este viata bucuriei si a fericirii si a apropierii de Allah si a simtirii lui Allah ca fiind ceea ce este Cel mai de pret pentru tine.
Si in contextul acesteia sunt aduse in discutie cele mai importante aspecte legate de preafrumoasele si absolutele nume ale lui Allah Preainaltul – Al-Hayy Al-Qayyum – Cel Viu Cel Vesnic si Atotputernic.
Si aceasta viata / vietuire este atinsa, fie dupa obtinerea a ceea ce este necesar pentru a linisti / a umple ochii celui care il cere, si nu se poate produce o viata benefica in lipsa lui, si imprejurul acestei vieti bolborosesc/iscodesc toti oamenii care au pierdut drumul ei si au luat o cale care nu duce la ea si, mai mult, ii separa pe ei de aceasta, in afara de foarte putini.
Se rotesc cererile/aspiratiile tuturor in jurul acestei vieti / vietuiri, si ea este fericire, si bucurie, si incantare, si cei mai multi dintre ei au fost privati de ea.
Si nu s-a produs aceasta privare decat ca si consecinta a deficitelor lor in intelectul lor si in distingere si in ratiune, si ca si consecinta a slabiciunii vointei si a slabiciunii hotararii si a fermitatii.
Si aceasta viata a linistirii intru Allah, viata bucuriei intru Allah, viata adevaratei fericiri, viata apropierii de Allah… este cea pe care toti o cauta…
Si exista si ceea ce se numeste "fericire reala" si "iluzia fericirii"…
Si daca vei intreba orice om de pe fata pamantului ce cauta, iti va raspunde ca el cauta fericirea. Ce cauti tu? – Fericirea. De ce faci asta? – Pentru a gasi fericirea! De ce asculti muzica? – Pentru a ma simti fericit… De ce umbli cu fete? – Pentru a fi fericit! De ce mananci? – Pentru a ma simti fericit / multumit! De ce dormi? – Pentru a ma simti fericit / multumit… Toti cauta fericirea!
Cu totii cautam fericirea…Si, din pacate, numai putini, foarte putini dintre noi o gasesc…
Si nu gasesc fericirea decat aceia care au gasit drumul catre Allah Preaslavitul si Preainaltul si l-au cunoscut pe Allah si au trait astfel fericiti…
     Aceasta este o discutie lunga si frumoasa pe care, insa, o vom lasa, inshaAllah – cu voia lui Allah - pentru intalnirea noastra viitoare.

Il rugam pe Allah Preaslavitul si Preainaltul – Cel Viu, Cel Vesnic si Atotputernic – sa invie inimile noastre prin stiinta si credinta si sa ne faca dintre cei a caror viata adevarata este in viata lumeasca alaturi de Allah, prin apropierea inimii sale de Acesta, iar in viata de apoi sa faca adevarata noastra viata in compania nobilulul profet (Pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra sa!) in cea mai inalta treapta a Paradisului si fiind binecuvnati cu fericirea de a privi la preamareata Fata a lui Allah, Preaslavitul si Preainaltul, amin.
Ya Hayyu ya Qayyum bi rahmatika astaghith aslih li sh'any kullahu ua la takilny 'illa nafsi tarfata 'ain.
O, Tu, Cel viu Cel Vesnic, in mila Ta caut ajutor, indreapta pentru mine toate lucrurile si nu ma lasa pe mine singur (cu mine insumi) nici macar pentru o clipa.
Fia ca Allah sa fie multumit de voi, sa va raspunda tuturor rugilor care aduc asupra voastra multumirea Sa  si sa va rasplateasca straduinta si bunele intentii.
Jazakum Allahu khairan!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu