Faceți căutări pe acest blog

Cel care raspunde la intrebarea CINE ESTE ALLAH este Allah Insusi

Si dupa cum se poate observa, in incercarea noastra de a si duparaspunde la mare intrebare care a fost pusa despre Allah, referinta noastra a fost Allah Preainaltul si Preaslavitul Insusi, si aceasta pentru ca Allah este "ghayb" (adica absent din campul perceptiei noastre, necunoscut prin simturi, imperceptibil); nu L-am privit si nu L-am vazut, ci ne-a fost impus sa credem in El si sa ne temem de El, fara a-L putea prcepe in mod  fizic, si tocmai aceasta este esenta adevaratei credinte.
Slava lui Allah, Cel care a luminat cu lumina revelatiei inimile dreptcredinciosilor si i-a scos din intunecimile necredintei la lumina, si i-a calauzit pe drumul celui Preamultumitor.
Si au fost cele mai marete lumini ale revelatiei textele coranice si cele privind sunnah Profetului (Pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra sa!) care vorbeau despre Allah, Domnul tuturor lumilor , Creatorul tuturor oamenilor, Facatorul cerurilor si al pamanturilor.
Si daca i-ar fi lasat Allah pe oameni fara calauzirea divina, si-ar fi trait viata in intunecimi deasupra altor  intunecimi.
Si cea mai de pret binecuvantare cu care Allah ne-a binecuvantat este calauzirea pe Calea cea dreapta si faptul ca ne-a dat posibilitatea sa-l cunoastem prin ceea ce ne-a fost revelat si ne-a dat prin aceasta stiinta, stiinta luminata de stralucirea credintei.
Si dreptcredinciosul musulman intelege cu atat mai mult binecuvantarea acestei stiinte luminate atunci cand priveste la invatatii cei fara credinta, dintre savanti si filosofi, a caror stiinta, in loc sa ii apropie de Allah, i-a dus departe de Acesta, pana acolo unde au considerat existenta aparuta fara a avea un Creator preexistent si Vesnic.
Si aceste presupuneri si vorbe s-au nascut din intunericul necredintei aflat in mintile lor si in locul ajungerii la calauzire (asa cum ei credeau) a fost calauzirea lor ratacire, si drumul lor deviere si i-a amagit satana si i-a purtat pe ei spre iad si spre mania celui Preaputernic.
Iar unii dintre ei, desi stiinta lor le-a dat prilejul de a ajunge la adevarul existentei unui Creator, aceasta nu i-a condus la corecta cunoastere a Acestuia si, implicit, nici la posibilitatea adorarii Sale in modalitatea in care Acesta trebuie sa fie adorat.
Si dintre ei fac parte si "al-mushrikin" – care,desi au recunoscut existenta lui Allah, i-au facut Lui asociati, adorandu-i si pe altii alaturi de Acesta Preaslavitul si Preainaltul.
Si dintre ei sunt aceia care adora soarele, si luna, si pomii, si pietrele; si dintre ei sunt dintre aceia care adora oamenii sau vacile; si dintre ei cei care L-au asemanat pe Allah cu creatiile Sale si l-au desenat sub forma oamenilor sau a animalelor,   Preamarit si Preaslavit fie Allah, Care nu are pe nimeni egal, si El este Unicul demn de lauda si adorare.
Si dintre ei fac parte si aceia care cred ca au stiinta in unele chestiuni ce il privesc pe Allah, fara  a avea insa nici un indiciu bazat pe revelatie (si, implicit, inexistent in Coran si sunnah) atribuindu-i Lui Allah ceea ce El Insusi Preaslavitul si Preainaltul nu si-a atribuit;  sau negand/anuland atribute si actiuni pe care Allah Insusi si le-a atribuit, cum ar fi Auzul Sau, Vederea Sa, Puterea Sa, asezarea Sa pe tronulSau, cuvantul Sau, posibilitatea de a fi vazut in viata de apoi.
Si folosirea NUMAI a mintii, a intelectului, a capacitatii de gandire si intelegere umana in demersul cunoasterii lui Allah, este (in forma individuala) o metoda refuzata  si inadecvata Maretiei lui Allah ale carui atribute si actiuni nu pot fi intotdeauna percepute si intelese de capacitatea limitata de cunoastere a omului.
Si Creatorul nostru, Atoatestiutorul, are adevarata stiinta in ceea ce  ne priveste si stie limita capacitatii noastre de cunoastere; si tocmai  pentru aceasta i-a trimis pe profeti si a pogorat asupra lor  revelatia si le-a pogorat lor Carti - indrumare si intelepciune, pentru ca oamenii sa poata ajunge la corecta intelegere si cunoastere a Stapanului lor Cel Preainalt si Prea demn de slava si lauda Atoatecunoscatorul.
Si nu exista nici un om inzestrat cu credinta si ratiune care sa nu recunoasca faptul ca cel care detine stiinta completa asupra Naturii lui Allah este Insusi Allah; si nu exista stiinta mai cuprinzatoare decat stiinta atotcuprinzatoare a lui Allah.
Si recunoscand acestea, omul va sti ca tot ceea ce a fost pogorat trimislor si profetilor lui Allah, raspunde tocmai la aceasta mareata intrebare: CINE ESTE ALLAH?
Si i-a trimis Allah pe toti trimisii Sai, si a trimis toate cartile acestora, tocmai pentru a raspunde la aceasta intrebare.
Si a fost greutatea raspunsului pe masura religiei pe care a pogorat-o PreaInalatul si Preaslavitul, si a spus Allah: (Surat Al-Anbia':108)
قُلۡ إِنَّمَا يُوحَىٰٓ إِلَىَّ أَنَّمَآ إِلَـٰهُڪُمۡ إِلَـٰهٌ۬ وَٲحِدٌ۬‌ۖ فَهَلۡ أَنتُم مُّسۡلِمُونَ (١٠٨
108. Spune: „Mi s-a revelat mie cã Domnul vostru este un Domn
unic! Oare voi sunteti supusi vointei Lui [musulmani]?”

Si, cu adevarat, le-a impus Allah tuturor trimisilor Sai sa spuna oamenilor ca : intreaga revelatie pe care Allah a pogorat-o poate fi rezumata, isi afla chintesenta, in aceste  cuvinte – "Dumnezeul vostru este un Dumnezeu Unic"

Asa cum se mentioneaza si in urmatorul verset (Surat Al-Anbia': 25)
وَمَآ أَرۡسَلۡنَا مِن قَبۡلِكَ مِن رَّسُولٍ إِلَّا نُوحِىٓ إِلَيۡهِ أَنَّهُ ۥ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّآ أَنَا۟ فَٱعۡبُدُونِ (٢٥
25. si Noi nu am trimis înaintea ta nici un profet fãrã sã nu-i revelãm
lui: „Nu existã altã divinitate în afarã de Mine, deci adorati-Mã pe
Mine!”
Asadar, primul raspuns la intrebarea CINE ESTE ALLAH? cuprinde in sine tocmai miezul, samburele religiei islamice, si anume "at-tauhid", adica unicitatea lui Allah.
Si maretia acestei intrebari – CINE ESTE ALLAH?- poate fi regasita si in faptul ca Allah a raspuns El Insusi aceasteia fara a lasa in sarcina nimanui altcuiva acest raspuns, nici dintre creatiile Sale si nici macar trimisilor Sai.
Ci, Allah le-a revelat lor aceasta, pogorandu-le lor mesajul profetiei, ca raspuns la aceasta intrebare.
Si, cu adevarat, ne-a vorbit Allah Preaslavitul si Preainaltul despre natura Sa, atributele si numele si  actiunile Sale in raport cu creatiile Sale si procesul facerii lor si ne-a dezvaluit noua tot ceea ce exista in acest univers ca si indiciu al maretiei Creatorului si Facatorului lor, preaslavit fie El.
Si in Cartea Sa, a raspuns Allah la aceasta intrebare in numeroase pasaje, in forme multiple si diverse.
Si daca am pune aceasta intrebare inainte  versetelor in care Allah vorbeste despre Sine Insusi, vom gasi aceste versete ca si raspunsuri perfecte la intrebarile noastre;
Si in aceasta se afla, inca odata, un  indiciu al Maretiei lui Allah si a Atotstiintei Sale asupra naturii fintei umane si a posibilelor intrebari si framantari carora ar putea sa lecaute raspuns.
Si daca vei intreba CINE ESTE ALLAH?, poti gasi in mod indubitabil urmatorul raspuns in Surat Al-Ikhlas
قُلۡ هُوَ ٱللَّهُ أَحَدٌ (١) ٱللَّهُ ٱلصَّمَدُ (٢) لَمۡ يَلِدۡ وَلَمۡ يُولَدۡ (٣) وَلَمۡ يَكُن لَّهُ ۥ ڪُفُوًا أَحَدٌ (٤)
În numele lui Allah Cel Milostiv, Îndurãtor
1. Spune: "El este Allah, Cel Unic!
2. Allah-us-Samad!
3. El nu zãmisleste si nu este nãscut
4. si El nu are pe nimeni egal!"

Si daca vei intreba inca odata, vei gasi, de asemenea, urmatorul raspuns in Surat Al-Baqarah:255:
-      ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ (٢٥٥)
Allah! Nu existã divinitate afarã de El, Cel Viu, Vesnicul [Al-
Qayyum! Nici atipirea, nici somnul nu-L cuprind! Ale Lui sunt cele
din ceruri si de pre pãmânt! Cine este acela care ar putea mijloci la El
fãrã de îngãduinta Lui? El le stie pe cele din fata lor si pe cele din
urma lor. si ei nu pricep nimic din stiinþa Sa în afarã de ceea ce El
voieste. Tronul Lui se întinde peste ceruri si peste pãmânt si nu-I
este grea pãzirea lor.El este Preaînaltul, Mãretul [Al-Aliyy,Al’Azim]!
Si repetand intrebarea ti se va raspunde in Surat  Al-Hashr: 22-24:
هُوَ ٱللَّهُ ٱلَّذِى لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ‌ۖ عَـٰلِمُ ٱلۡغَيۡبِ وَٱلشَّهَـٰدَةِ‌ۖ هُوَ ٱلرَّحۡمَـٰنُ ٱلرَّحِيمُ (٢٢) هُوَ ٱللَّهُ ٱلَّذِى لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡمَلِكُ ٱلۡقُدُّوسُ ٱلسَّلَـٰمُ ٱلۡمُؤۡمِنُ ٱلۡمُهَيۡمِنُ ٱلۡعَزِيزُ ٱلۡجَبَّارُ ٱلۡمُتَڪَبِّرُ‌ۚ سُبۡحَـٰنَ ٱللَّهِ عَمَّا يُشۡرِڪُونَ (٢٣) هُوَ ٱللَّهُ ٱلۡخَـٰلِقُ ٱلۡبَارِئُ ٱلۡمُصَوِّرُ‌ۖ لَهُ ٱلۡأَسۡمَآءُ ٱلۡحُسۡنَىٰ‌ۚ يُسَبِّحُ لَهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضِ‌ۖ وَهُوَ ٱلۡعَزِيزُ ٱلۡحَكِيمُ (٢٤
22. El este Allah, afarã de care nu este alt dumnezeu, stiutorul celor
nevãzute si al celor vãzute. El este Cel Milostiv, Îndurãtor [Ar-
Rahman, Ar-Rahim].
23. El este Allah, afarã de care nu este alt dumnezeu: Stãpânitorul
[Al-Malik], Cel Sfânt [Al-Quddus], Fãcãtorul de pace [As-Salam],
Apãrãtorul Credintei [Al-Mu'min], Veghetorul [Al-Muhaymin], Cel
Tare [Al-'Aziz], Atotputernicul [Al-Jabbar], Cel Preaînalt [Al-
Mutakabbir]. Mãrire lui Allah! El este mai presus de ceea ce voi Îi
asociati.
24. El este Allah: Fãcãtorul [Al-Khaliq], Creatorul [Al-Bari'], Dãtãtorul
de chipuri [Al-Musawwir]. Ale Lui sunt numele cele mai
frumoase. Pe El Îl laudã cele din ceruri si cele de pre pãmânt. El este
Cel Puternic [si] Întelept [Al-'Aziz, Al-Hakim].

Si Allah iti raspunde si in Surat At-Talaq:12: CINE ESTE ALLAH? -
ٱللَّهُ ٱلَّذِى خَلَقَ سَبۡعَ سَمَـٰوَٲتٍ۬ وَمِنَ ٱلۡأَرۡضِ مِثۡلَهُنَّ يَتَنَزَّلُ ٱلۡأَمۡرُ بَيۡنَہُنَّ لِتَعۡلَمُوٓاْ أَنَّ ٱللَّهَ عَلَىٰ كُلِّ شَىۡءٍ۬ قَدِيرٌ۬ وَأَنَّ ٱللَّهَ قَدۡ أَحَاطَ بِكُلِّ شَىۡءٍ عِلۡمَۢا (١٢)
12. Allah este Cel ce a creat sapte ceruri si tot atâtea pãmânturi.
Între ele coboarã porunca [Sa], pentru ca sã stiti cã Allah este cu
putere peste toate si cã Allah cuprinde toate lucrurile cu stiinta [Sa].

Si oridecateori ai repeat intrebarea, Allah Preamaretul si Preainaltul, Atoatestiutorul, iti va raspunde.

CINE ESTE ALLAH?
ٱللَّهُ نُورُ ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضِ‌ۚ مَثَلُ نُورِهِۦ كَمِشۡكَوٰةٍ۬ فِيہَا مِصۡبَاحٌ‌ۖ ٱلۡمِصۡبَاحُ فِى زُجَاجَةٍ‌ۖ ٱلزُّجَاجَةُ كَأَنَّہَا كَوۡكَبٌ۬ دُرِّىٌّ۬ يُوقَدُ مِن شَجَرَةٍ۬ مُّبَـٰرَڪَةٍ۬ زَيۡتُونَةٍ۬ لَّا شَرۡقِيَّةٍ۬ وَلَا غَرۡبِيَّةٍ۬ يَكَادُ زَيۡتُہَا يُضِىٓءُ وَلَوۡ لَمۡ تَمۡسَسۡهُ نَارٌ۬‌ۚ نُّورٌ عَلَىٰ نُورٍ۬‌ۗ يَہۡدِى ٱللَّهُ لِنُورِهِۦ مَن يَشَآءُ‌ۚ وَيَضۡرِبُ ٱللَّهُ ٱلۡأَمۡثَـٰلَ لِلنَّاسِ‌ۗ وَٱللَّهُ بِكُلِّ شَىۡءٍ عَلِيمٌ۬ (٣٥
35. Allah este lumina cerurilor si a pãmântului. Lumina Lui seamãnã
cu o firidã în care se aflã o lampã. Lampa este într-un vas de cristal,
iar acesta pare a fi o stea scânteietoare. Ea se aprinde de la un pom
binecuvântat, un mãslin, nici de rãsãrit, nici de apus, al cãrui ulei
aproape cã lumineazã fãrã sã-l fi atins focul. Luminã peste luminã!
Allah cãlãuzeste cãtre lumina Sa pe cine voieste El si Allah dã oamenilor
pilde. Iar Allah le stie pe toate.
(Surat An-Nur:35)
CINE ESTE ALLAH?
وهُوَ ٱلَّذِى فِى ٱلسَّمَآءِ إِلَـٰهٌ۬ وَفِى ٱلۡأَرۡضِ إِلَـٰهٌ۬‌ۚ وَهُوَ ٱلۡحَكِيمُ ٱلۡعَلِيمُ (٨٤) وَتَبَارَكَ ٱلَّذِى لَهُ ۥ مُلۡكُ ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضِ وَمَا بَيۡنَهُمَا وَعِندَهُ ۥ عِلۡمُ ٱلسَّاعَةِ وَإِلَيۡهِ تُرۡجَعُونَ (٨٥)
 84. El este Cel care este Domn în cer si care este Domn pe pãmânt; El este Cel Întelept [si] Atoatestiutor [Al-Hakim, Al-'Alim]!
(Surat Al-Zukhruf,84)

ذَٲلِڪُمُ ٱللَّهُ رَبُّكُمۡ‌ۖ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ‌ۖ خَـٰلِقُ ڪُلِّ شَىۡءٍ۬ فَٱعۡبُدُوهُ‌ۚ وَهُوَ عَلَىٰ كُلِّ شَىۡءٍ۬ وَڪِيلٌ۬ (١٠٢) لَّا تُدۡرِڪُهُ ٱلۡأَبۡصَـٰرُ وَهُوَ يُدۡرِكُ ٱلۡأَبۡصَـٰرَ‌ۖ وَهُوَ ٱللَّطِيفُ ٱلۡخَبِيرُ (١٠٣)
102. Acesta este Allah, Domnul vostru! Nu existã altã divinitate în
afarã de El, Cel care le-a fãcut pe toate! Asadar, adorati-L pe El! si El
este peste toate ocrotitor!
103. Privirile nu-L ajung, însã El prinde toate privirile. El este
Cel Blând [si] Bine stiutor [Latif, Khabir]!
 (Surat Al-An'am:102-103)
Si in acest gen de versete  Allah ni se prezinta pe Sine Insusi prin specificarea atributelor de maretie si absolut pe care le detine si departarea naturii sale de orice neajuns sau deficit, atribute prin care El poate fi venerat si laudat si slavit si preamarit.
Si cele mai marete versete din Cartea Sa sunt tocmai acele versete prin care Allah ni se face cunoscut pe El Insusi.
Si desi, cu adevarat,  Coranul in totalitatea sa este Cuvantul lui Allah, unele versete se valorizeaza  fata de altele in functie de subiectele la care se refera, iar versetele care fac referiere la Allah sunt dintre cele mai marete versete prin maretia subiectului lor si s-au innobilat prin el.
Si pentru aceasta "aytat al-kursy" este considerat cel mai maret verset din Coran, iar Surat Al-Ikhlas   reprezinta o treime de Coran, asa cum a fost specificat in unele relatari corecte despre trimisul lui Allah (Pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra sa).
Si exista, de asemenea, si o alta forma in care Allah se prezinta pe Sine Insusi, raspunzand la mareata intrebare CINE ESTE ALLAH? prin prezentarea creatiilor Sale si a actiunilor Sale asupra lor, precum si  a intelepciunii decurse din creatia acestora.
Si intrepand CINE ESTE ALLAH? vei gasi cu siguranta raspunsul:

هُوَ ٱلَّذِى يُصَوِّرُڪُمۡ فِى ٱلۡأَرۡحَامِ كَيۡفَ يَشَآءُ‌ۚ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡعَزِيزُ ٱلۡحَكِيمُ (٦) هُوَ ٱلَّذِىٓ أَنزَلَ عَلَيۡكَ ٱلۡكِتَـٰبَ مِنۡهُ ءَايَـٰتٌ۬ مُّحۡكَمَـٰتٌ هُنَّ أُمُّ ٱلۡكِتَـٰبِ وَأُخَرُ مُتَشَـٰبِهَـٰتٌ۬‌ۖ فَأَمَّا ٱلَّذِينَ فِى قُلُوبِهِمۡ زَيۡغٌ۬ فَيَتَّبِعُونَ مَا تَشَـٰبَهَ مِنۡهُ ٱبۡتِغَآءَ ٱلۡفِتۡنَةِ وَٱبۡتِغَآءَ تَأۡوِيلِهِۦ‌ۗ وَمَا يَعۡلَمُ تَأۡوِيلَهُ ۥۤ إِلَّا ٱللَّهُ‌ۗ وَٱلرَّٲسِخُونَ فِى ٱلۡعِلۡمِ يَقُولُونَ ءَامَنَّا بِهِۦ كُلٌّ۬ مِّنۡ عِندِ رَبِّنَا‌ۗ وَمَا يَذَّكَّرُ إِلَّآ أُوْلُواْ ٱلۡأَلۡبَـٰبِ
6. El este Acela care vã plãmãdeste în mitre, precum voieste. Nu este altã
divinitatea în afara Lui, Atotputernicul, Înteleptul [Al-Aziz, Al-Hakim].
7. El este Acela care ti-a pogorât Cartea. În ea sunt versete deslusite
- si ele sunt temeiurile Cãrtii - si altele nedeslusite. Cei cu înclinare
[cãtre rãtãcire] în inimi le urmãresc pe acelea în care este nedeslusire,
în cãutarea vrajbei si în cãutarea tâlcuirii lor. Dar nu cunoaste
tâlcuirea lor decât Allah. Aceia care sunt înrãdãcinasi în stiintã spun:
"Noi credem în ea; toate sunt de la Domnul nostru!" Dar nu cugetã
astfel decât cei dãruiþi cu judecatã
(Surat Al Imran: 6,7)

قُلِ ٱللَّهُمَّ مَـٰلِكَ ٱلۡمُلۡكِ تُؤۡتِى ٱلۡمُلۡكَ مَن تَشَآءُ وَتَنزِعُ ٱلۡمُلۡكَ مِمَّن تَشَآءُ وَتُعِزُّ مَن تَشَآءُ وَتُذِلُّ مَن تَشَآءُ‌ۖ بِيَدِكَ ٱلۡخَيۡرُ‌ۖ إِنَّكَ عَلَىٰ كُلِّ شَىۡءٍ۬ قَدِيرٌ۬ (٢٦) تُولِجُ ٱلَّيۡلَ فِى ٱلنَّهَارِ وَتُولِجُ ٱلنَّهَارَ فِى ٱلَّيۡلِ‌ۖ وَتُخۡرِجُ ٱلۡحَىَّ مِنَ ٱلۡمَيِّتِ وَتُخۡرِجُ ٱلۡمَيِّتَ مِنَ ٱلۡحَىِّ‌ۖ وَتَرۡزُقُ مَن تَشَآءُ بِغَيۡرِ حِسَابٍ۬
26. Spune: “O, Doamne, Stãpân peste toate! Tu dai stãpânirea aceluia
care voiesti Tu si iei stãpânirea de la cel care voiesti Tu. Tu îl
cinstesti pe cel care voiesti Tu si îl umilesti pe cel care voiesti Tu. În
mâna Ta se aflã Binele si Tu esti Cel care are putere peste toate.
27. Tu faci sã intre noaptea în zi si faci sã intre ziua în noapte. Tu faci
sã se iveascã viul din mort si faci sã se iveascã mortul din viu si Tu îl
dãruiesti [cu cele necesare traiului] pe cel care voiesti Tu, fãrã a tine socotealã.
(Surat Al Imran: 26,27)


-        ٱللَّهُ ٱلَّذِىٓ أَنزَلَ ٱلۡكِتَـٰبَ بِٱلۡحَقِّ وَٱلۡمِيزَانَ‌ۗ وَمَا يُدۡرِيكَ لَعَلَّ ٱلسَّاعَةَ قَرِيبٌ۬ (١٧) يَسۡتَعۡجِلُ بِہَا ٱلَّذِينَ لَا يُؤۡمِنُونَ بِہَا‌ۖ وَٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ مُشۡفِقُونَ مِنۡہَا وَيَعۡلَمُونَ أَنَّهَا ٱلۡحَقُّ‌ۗ أَلَآ إِنَّ ٱلَّذِينَ يُمَارُونَ فِى ٱلسَّاعَةِ لَفِى ضَلَـٰلِۭ بَعِيدٍ (١٨) ٱللَّهُ لَطِيفُۢ بِعِبَادِهِۦ يَرۡزُقُ مَن يَشَآءُ‌ۖ وَهُوَ ٱلۡقَوِىُّ ٱلۡعَزِيزُ
17. Allah este Cel care a trimis Cartea cu Adevãrul si cu Balanta.
si de unde sã stii? Poate cã Ceasul este aproape.
18. Încearcã sã-l grãbeascã aceia care nu cred în el, însã aceia care
cred sunt cu teamã de el si stiu cã acesta este Adevãrul. Iar aceia care
se ceartã asupra Ceasului, se aflã în rãtãcire adâncã.
19. Allah este Binevoitor cu robii Sãi. El dãruieste cele spre vietuire
cui voieste El. El este Tare, Puternic [Al-Qawiyy, Al-'Aziz].

Si spune Allah preainaltul si preaslavitul in continuarea acestor versete:

20. Acela care voieste sã semene [ogorul] Lumii de Apoi, aceluia îi
vom spori Noi semãnãtura, iar acela care voieste sã semene [ogorul]
acestei lumi, aceluia îi vom da Noi din ea, însã el nu va avea
parte în Lumea de Apoi.

-        Surat As-Shura:17-20))

CINE ESTE ALLAH?
إِنَّ ٱللَّهَ فَالِقُ ٱلۡحَبِّ وَٱلنَّوَىٰ‌ۖ يُخۡرِجُ ٱلۡحَىَّ مِنَ ٱلۡمَيِّتِ وَمُخۡرِجُ ٱلۡمَيِّتِ مِنَ ٱلۡحَىِّ‌ۚ ذَٲلِكُمُ ٱللَّهُ‌ۖ فَأَنَّىٰ تُؤۡفَكُونَ (٩٥) فَالِقُ ٱلۡإِصۡبَاحِ وَجَعَلَ ٱلَّيۡلَ سَكَنً۬ا وَٱلشَّمۡسَ وَٱلۡقَمَرَ حُسۡبَانً۬ا‌ۚ ذَٲلِكَ تَقۡدِيرُ ٱلۡعَزِيزِ ٱلۡعَلِيمِ (٩٦) وَهُوَ ٱلَّذِى جَعَلَ لَكُمُ ٱلنُّجُومَ لِتَہۡتَدُواْ بِہَا فِى ظُلُمَـٰتِ ٱلۡبَرِّ وَٱلۡبَحۡرِ‌ۗ قَدۡ فَصَّلۡنَا ٱلۡأَيَـٰتِ لِقَوۡمٍ۬ يَعۡلَمُونَ (٩٧) وَهُوَ ٱلَّذِىٓ أَنشَأَكُم مِّن نَّفۡسٍ۬ وَٲحِدَةٍ۬ فَمُسۡتَقَرٌّ۬ وَمُسۡتَوۡدَعٌ۬‌ۗ قَدۡ فَصَّلۡنَا ٱلۡأَيَـٰتِ لِقَوۡمٍ۬ يَفۡقَهُونَ (٩٨) وَهُوَ ٱلَّذِىٓ أَنزَلَ مِنَ ٱلسَّمَآءِ مَآءً۬ فَأَخۡرَجۡنَا بِهِۦ نَبَاتَ كُلِّ شَىۡءٍ۬ فَأَخۡرَجۡنَا مِنۡهُ خَضِرً۬ا نُّخۡرِجُ مِنۡهُ حَبًّ۬ا مُّتَرَاڪِبً۬ا وَمِنَ ٱلنَّخۡلِ مِن طَلۡعِهَا قِنۡوَانٌ۬ دَانِيَةٌ۬ وَجَنَّـٰتٍ۬ مِّنۡ أَعۡنَابٍ۬ وَٱلزَّيۡتُونَ وَٱلرُّمَّانَ مُشۡتَبِهً۬ا وَغَيۡرَ مُتَشَـٰبِهٍ‌ۗ ٱنظُرُوٓا إِلَىٰ ثَمَرِهِۦۤ إِذَآ أَثۡمَرَ وَيَنۡعِهِۦۤ‌ۚ إِنَّ فِى ذَٲلِكُمۡ لَأَيَـٰتٍ۬ لِّقَوۡمٍ۬ يُؤۡمِنُونَ (٩٩)
95. Allah este Cel care face sã se crape semintele si sâmburii. El dã
viatã la ceea ce este mort si face sã moarã ceea ce este viu. Acesta
este Allah! Cum, atunci, vã lãsati voi abãtuti [de la El]?
96. El face sã se iveascã zorile si a statornicit noaptea pentru odihnã
si Soarele si Luna pentru socotirea [timpului]. Aceasta este hotãrârea
si rânduiala Celui Puternic [si] Atoatestiutor [Al-'Aziz, Al-'Alim].
97. El este Cel care v-a fãcut stelele, pentru ca sã vã cãlãuziti dupã
ele în întunericurile uscatului si ale mãrii. Noi am tâlcuit semnele
pentru oamenii care stiu.
98. El este Cel care v-a creat dintr-un singur suflet si v-a dat loc
de odihnã si loc de repaus. Noi am tâlcuit semnele pentru oamenii
care pricep.
99. El este Acela care a fãcut sã coboare apã din cer. Apoi, prin
ea, Noi am fãcut sã încolteascã toate plantele, din care dupã aceea
am fãcut sã iasã verdeatã, din care scoatem grãunte, unele peste
altele, iar din curmali - din mlãditele lor - ciorchini desi si grãdini de
struguri, mãslini si rodii, asemãnãtoare si diferite unele de altele.
Priviti la fructele lor când rodesc, crescând când se coc! În aceasta sunt
semne pentru oamenii care cred.
 (Surat Al-An'am: 95-99)

                                                                                  
                                                                                   ٱللَّهُ ٱلَّذِى خَلَقَكُم مِّن ضَعۡفٍ۬ ثُمَّ جَعَلَ مِنۢ بَعۡدِ ضَعۡفٍ۬ قُوَّةً۬ ثُمَّ جَعَلَ مِنۢ بَعۡدِ قُوَّةٍ۬ ضَعۡفً۬ا وَشَيۡبَةً۬‌ۚ يَخۡلُقُ مَا يَشَآءُ‌ۖ وَهُوَ ٱلۡعَلِيمُ ٱلۡقَدِيرُ (٥٤)
54. Allah este Cel care vã creeazã pe voi în slãbiciune, apoi dupã
slãbiciune vã dã putere, iar dupã putere dã slãbiciune si cãruntete,
cãci Allah creeazã ceea ce voieste si El este Atoatestiutor [si] Atotputernic [Al-’Alim, Al-Qadir].
(Surat Ar-Rum: 54)
ٱللَّهُ ٱلَّذِى خَلَقَ ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ وَمَا بَيۡنَهُمَا فِى سِتَّةِ أَيَّامٍ۬ ثُمَّ ٱسۡتَوَىٰ عَلَى ٱلۡعَرۡشِ‌ۖ مَا لَكُم مِّن دُونِهِۦ مِن وَلِىٍّ۬ وَلَا شَفِيعٍ‌ۚ أَفَلَا تَتَذَكَّرُونَ (٤) يُدَبِّرُ ٱلۡأَمۡرَ مِنَ ٱلسَّمَآءِ إِلَى ٱلۡأَرۡضِ ثُمَّ يَعۡرُجُ إِلَيۡهِ فِى يَوۡمٍ۬ كَانَ مِقۡدَارُهُ ۥۤ أَلۡفَ سَنَةٍ۬ مِّمَّا تَعُدُّونَ (٥) ذَٲلِكَ عَـٰلِمُ ٱلۡغَيۡبِ وَٱلشَّهَـٰدَةِ ٱلۡعَزِيزُ ٱلرَّحِيمُ (٦) ٱلَّذِىٓ أَحۡسَنَ كُلَّ شَىۡءٍ خَلَقَهُ ۥ‌ۖ وَبَدَأَ خَلۡقَ ٱلۡإِنسَـٰنِ مِن طِينٍ۬ (٧) ثُمَّ جَعَلَ نَسۡلَهُ ۥ مِن سُلَـٰلَةٍ۬ مِّن مَّآءٍ۬ مَّهِينٍ۬ (٨) ثُمَّ سَوَّٮٰهُ وَنَفَخَ فِيهِ مِن رُّوحِهِۦ‌ۖ وَجَعَلَ لَكُمُ ٱلسَّمۡعَ وَٱلۡأَبۡصَـٰرَ وَٱلۡأَفۡـِٔدَةَ‌ۚ قَلِيلاً۬ مَّا تَشۡڪُرُونَ (٩)
4. Allah este Cel care a creat cerurile si pãmântul, precum si ceea ce
se aflã între ele, în sase zile, si apoi S-a asezat pe Tron(4). Voi nu aveti
în afara Lui ocrotitor si nici mijlocitor. Oare voi nu vreti sã luati
aminte?
5. El cârmuieste toate lucrurile din cer si de pre pãmânt. Apoi vor
urca ele la El într-o zi a cãrei mãsurã este de o mie de ani, dupã cum
numãrati voi.
6. Acesta este stiutorul lumii celor nevãzute si a celor vãzute,
Atotputernic [si] Îndurãtor [Al-'Aziz, Ar-Rahim],
7. Care a fãcut desãvârsit tot ceea ce a creat. Asadar, [El] a creat
omul din lut(6), la început,
8. Apoi i-a fãcut pe urmasii lui dintr-o apã anume dispretuitã [sperma].
9. Apoi l-a plãsmuit pe el si a suflat în el duhul Sãu. si v-a dat vouã auzul, ochii si inimile. Însã voi îi aduceti atât de putin multumire!
 (Surat As-Sajdah:4-9)


-        إِنَّ ٱللَّهَ لَا يَظۡلِمُ مِثۡقَالَ ذَرَّةٍ۬‌ۖ وَإِن تَكُ حَسَنَةً۬ يُضَـٰعِفۡهَا وَيُؤۡتِ مِن لَّدُنۡهُ أَجۡرًا عَظِيمً۬ا
-        Allah nu este nedrept fata de nimeni, nici cat greutatea unui graunte de praf, iar daca este o binefacere El o inmulteste si da din partea Sa rasplata mare.
Surat An-Nisa'a:40))

ٱللَّهُ يَبۡسُطُ ٱلرِّزۡقَ لِمَن يَشَآءُ مِنۡ عِبَادِهِۦ وَيَقۡدِرُ لَهُ ۥۤ‌ۚ إِنَّ ٱللَّهَ بِكُلِّ شَىۡءٍ عَلِيمٌ۬ (٦٢) وَلَٮِٕن سَأَلۡتَهُم مَّن نَّزَّلَ مِنَ ٱلسَّمَآءِ مَآءً۬ فَأَحۡيَا بِهِ ٱلۡأَرۡضَ مِنۢ بَعۡدِ مَوۡتِهَا لَيَقُولُنَّ ٱللَّهُ‌ۚ قُلِ ٱلۡحَمۡدُ لِلَّهِ‌ۚ بَلۡ أَڪۡثَرُهُمۡ لَا يَعۡقِلُونَ (٦٣) وَمَا هَـٰذِهِ ٱلۡحَيَوٰةُ ٱلدُّنۡيَآ إِلَّا لَهۡوٌ۬ وَلَعِبٌ۬‌ۚ وَإِنَّ ٱلدَّارَ ٱلۡأَخِرَةَ لَهِىَ ٱلۡحَيَوَانُ‌ۚ لَوۡ ڪَانُواْ يَعۡلَمُونَ (٦٤)
62. Allah dã din belsug cele spre vieþuire cui voieste El dintre robii
Sãi sau le împutineazã lor. Allah este a toate stiutor
. 63. Iar dacã tu îi întrebi cine pogoarã apa din cer si învie cu ea
pãmântul, dupã ce el a fost mort, ei rãspund: “Allah!” Spune:
“Slavã lui Allah!” Însã cei mai multi dintre ei nu pricep.
64. si nu este aceastã viatã lumeascã decât joacã si glumã, însã în
Lumea de Apoi este viata cea adevãratã! Dacã ei ar sti!
(Surat  Al-Ankabut:62)

هُوَ ٱلَّذِى خَلَقَڪُم مِّن تُرَابٍ۬ ثُمَّ مِن نُّطۡفَةٍ۬ ثُمَّ مِنۡ عَلَقَةٍ۬ ثُمَّ يُخۡرِجُكُمۡ طِفۡلاً۬ ثُمَّ لِتَبۡلُغُوٓاْ أَشُدَّڪُمۡ ثُمَّ لِتَكُونُواْ شُيُوخً۬اۚ وَمِنكُم مَّن يُتَوَفَّىٰ مِن قَبۡلُۖ وَلِتَبۡلُغُوٓاْ أَجَلاً۬ مُّسَمًّ۬ى وَلَعَلَّڪُمۡ تَعۡقِلُونَ (٦٧) هُوَ ٱلَّذِى يُحۡىِۦ وَيُمِيتُۖ فَإِذَا قَضَىٰٓ أَمۡرً۬ا فَإِنَّمَا يَقُولُ لَهُ ۥ كُن فَيَكُونُ (٦٨)
67. El este Cel care v-a creat pe voi din tãrânã, apoi dintr-o
picãturã, apoi dintr-un cheag de sânge. Apoi El vã face sã iesiti copii
mici, pentru ca apoi sã ajungeti la maturitate si apoi sã fiti bãtrâni -
însã unii dintre voi sunt omorâti mai înainte-, si sã ajungeti la un
termen hotãrât. Poate cã voi veti pricepe.
68. El este Cel care dã viatã si dã moarte si, dacã hotãrãste un lucru,
El spune: "Fii" si el este.
 (Surat Ghafir: 67-68)
Repetati aceste versete si cugetati asupra lor! Veti vedea ca ele nu fac altceva decat sa vi-l faca cunoscut pe Allah, Maretul Facator al cerurilor si al pamantului si a ceea ce se afla in ele si intre ele, Daruitorul celor necesare traiului, Cel Drept, Unicul Demn de lauda si adorare si El este Cel la care ne vom intoarce in Ziua Judecatii.
Si Nobilul Coran este plin de versete de asemenea gen, care iti umplu inima de credinta si liniste si de sentimentul de preamarire a maretiei lui Allah Cel Preaslavitul.
Si marele invatat Ibn al-Qaym  considera ca in continutul textelor coranice se concretizeaza insasi definirea lui Allah, ceea ce da prilejul inimilor noastre de a se lega de Acesta.
Si spunea Ibn al-Qaym cum ca daca vei reflecta asupra discursului Coranului, vei regasi:
- un  Suveran care poseda tot ce exista si El este Unicul demn de toata lauda
- situatia tuturor lucrurilor se aflain mana Sa si ele isi au originea in El si la El se intorc
- El se intinde peste intreg regatul Sau, nu-I este ascuns nimic din ceea ce se afla in ascunzisurile regatului Sau, Cunoscator a ceea ce se afla pana si in sinele supusilor Sai, Cunoscator al celor lasate sa se iveasca, precum si al celor ascunse de catre acestia
- Unicul care conduce in regatul Sau,
- aude si vede,
- da si opreste,
- rasplateste si pedepseste,
- si inobileaza si injoseste,
- si creeaza si indestuleaza cu cele necesare traiului,
- si face sa moara si face sa invie,
- si predestineaza si decide si organizeaza,
- toate ordinele coboara de la El, cele mai minore si cele mai insemnate si la El se intorc toate,
- nu se misca nici macar un atom, decat cu voia Sa
-  si nu cade nici macar o frunza fara ca El sa o stie
- si sa cugetam si asupra faptului in care se preamareste pre El Insusi
- si cum isi indeamna supusii  si ii indruma spre ceea ce le poate oferi fericirea si izbanda si ii atrage catre aceasta
- si ii avertizeaza de ceea ce ii poate distruge,
- si li se face cunoscut supusilor Sai prin numele si atributele Sale
- si se face iubit de ei prin binecuvantarile pe care le pogoara asupra lor
- si le reaminteste binecuvantarea Sa asupra lor
- si le impune ceea ce este obligatoriu pentru ei,
- si ii avertizeaza in legatura cu posibilitatea privariilor de aceste binecuvantari
- si le reaminteste de ceea ce le-a promis lor ca innobilare daca I s-au supus  si ceea ce le-a prescris lor din pedepse daca nu I se vor supune…
Subhan Allah! Slava lui Allah – Domnul nostru si Unicul demn de lauda!

Fie ca Allah sa ne faca dintre aceia ale caror piepturi sunt pline de credinta adevarata, credinta care sa ne conduca spre Paradis si spre a-l vedea cu adevarat pe Domnul si Stapanul nostru Cel Preainalt – Allah, pentru ca asa cum ni s-a promis prin mesajele profetilor (Pacea lui Allah fie asupra lor!) cea mai mare placere, fericire, a oamenilor Paradisului este tocmai vederea fetei lui Allah. Fie ca Allah sa ne faca dintre acestia!

  Si asa cum spuneam, Allah este "ghayb", este din punctul de vedere al capacitatii noastre de a-l percepe un "necunoscut", iar modalitatea de cunoastere a "ghayb"-ului nu este  decat increderea in indrumarea cea dreapta care a venit de la Allah, Preasfantul si Preainaltul (prin intermediul revelatiei).

Si  nu ne este permis sa vorbim despre "ghayb" ("necunoscut") fara a avea un indiciu sau o dovada clara. Si a spus Allah Cel Preainalt:
 وَلَا تَقۡفُ مَا لَيۡسَ لَكَ بِهِۦ عِلۡمٌ‌ۚ إِنَّ ٱلسَّمۡعَ وَٱلۡبَصَرَ وَٱلۡفُؤَادَ كُلُّ أُوْلَـٰٓٮِٕكَ كَانَ عَنۡهُ مَسۡـُٔولاً۬ (٣٦)
36. si nu urma [lucrul despre] care nu ai cunostintã(55)! Auzul si vãzul
si inima, pentru toate acestea vei fi întrebat(56)!
(Surat Al-'Isra': 36)
Si drumul adevarului pe care Allah ne-a calauzit isi are seva in credinta in Allah, dupa care luam de la Allah revelatia pe care ne-a trimis-o (prin intermediul profetilor Sai) si credem in ea, si, prin ea, il cunoastem pe Domnul nostru cu atributele si numele si actiunile Sale.
Si, de asemenea, ii cunoastem pe ingerii Sai, pe trimisii si profetii Sai si raiul si iadul Sau, si ne cunoastem prin ea chiar si pe noi insine si universul ce ne imprejoara, si ceea ce vrea Allah de la noi.
Si tocmai aceasta este si semnificatia vorbelor ce i-au fost atribuite lui Ibn 'Abaas (Allah sa fie multumit de el!)  care spunea: "L-am cunoscut pe Domnul meu prin Domnul meu, si de n-ar fi fost Domnul meu, nu L-as fi cunoscut pe Domnul meu" (care in limba araba suna ca si un poem spunand: " 'ariftu rabby bi-rabby // ua lau laa rabby maa 'ariftu rabby).
Si daca noi am inteles ceea ce ne spune Allah despre sine Insusi, atunci L-am cunoscut cu adevarat  pe Allah, prin Allah si am fost adusi pe Calea cea dreapta ("sirat almustaqym"), si ne-am absolvit de nestiinta si necredinta (in a-I face asociati lui Allah – "shirk") si ne-am alaturat neamului dreptcredinciosilor si am devenit cunoscatori ai lui Allah, si buni practicanti ai religiei noastre si nu vom mai avea nici o nevoie de spusele si refectiile filosofilor si nici de acele oranduiri religioase deviate pe care le urmeaza cei rataciti si cei pecare Allah s-a maniat, si nu-ti mai pot fi de niciun folos nici teoriile savantilor din vest, chiar daca aceste pot cuprinde explicatii complexe.
Si aceasta pentru ca in Ziua Judecatii, Domnul nostru nu ne va intreba in nici un caz despre ce au decis oamenii de stiinta mai noi sau mai vechi, ci, cu siguranta, ne va intreba despre ceea ce El Insusi ne-a revelat si ne-a fost facut cunoscut prin avertizarile Domnului nostrum, Preaslavitul si Preainaltul.
Si spune Allah in Surat Al-Mulk:8-10:
;تَكَادُ تَمَيَّزُ مِنَ ٱلۡغَيۡظِ‌ۖ كُلَّمَآ أُلۡقِىَ فِيہَا فَوۡجٌ۬ سَأَلَهُمۡ خَزَنَتُہَآ أَلَمۡ يَأۡتِكُمۡ نَذِيرٌ۬ (٨) قَالُواْ بَلَىٰ قَدۡ جَآءَنَا نَذِيرٌ۬ فَكَذَّبۡنَا وَقُلۡنَا مَا نَزَّلَ ٱللَّهُ مِن شَىۡءٍ إِنۡ أَنتُمۡ إِلَّا فِى ضَلَـٰلٍ۬ كَبِيرٍ۬ (٩) وَقَالُواْ لَوۡ كُنَّا نَسۡمَعُ أَوۡ نَعۡقِلُ مَا كُنَّا فِىٓ أَصۡحَـٰبِ ٱلسَّعِيرِ (١٠)
8. Aproape cã plesneste de mânie. De fiecare datã când este
aruncatã o ceatã nouã, pãzitorii sãi îi întreabã: "Oare nu a venit la voi
un prevenitor?"(5)
9. Iar ei vor zice: "Ba da! A venit la noi un prevenitor, însã noi l-am
învinuit de minciunã si am zis: Allah nu a trimis nimic, iar voi(6) nu
sunteti decât în mare rãtãcire!"
10. si ei vor zice: "Dacã noi am fi ascultat si am fi priceput, nu am fi
printre oaspetii Vãpãii!"(7)

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu